هشدار نماینده ولی فقیه در مازندران به دامنه رسوخ موادمخدر در مدارس

هشدار نماینده ولی فقیه در مازندران به دامنه رسوخ موادمخدر در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار رئیس مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و مدیرکل بهزیستی استان که به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد مادر همه فسادها و زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌ها است.

وی افزود: ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۶۴ درصد خشونت‌ها، کودک آزاری و همسرآزاری، ۶۵ درصد از بیماری‌های واگیردار و سایر به اعتیاد مربوط می‌شود که زنگ هشدار جدی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت بحث آموزش در زمینه اعتیاد، گفت: ای کاش کسانی که بر طبل آموزش‌های جنسی در مدارس و کودکستان‌ها  می‌کوبیدند و می‌کوبند مقداری به آموزش خطر موادمخدر، اعتیاد و جهاد تبیین فکر می‌کردند.

محمدی‌لائینی با هشدار اینکه دامنه رسوخ موادمخدر در مدارس می‌تواند گسترده شود، خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر به بحث دست‌های خیانت‌پیشه در زمینه ترویج اعتیاد که در مراکز آموزشی فعال هستند، توجه ویژه داشته باشد.

وی اظهار کرد: باندها و تشکل‌های مواد مخدر نفوذ زیادی دارند، از این رو عوامل اصلی کمتر به دام تله می‌افتند، پس مبارزه با این موضوع باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نگرانی خانواده‌های معتادان اشاره کرد و گفت: بسیاری از معتادان نه تنها حمایتی از خانواده‌های خود ندارند بلکه آنان را وادار به حمایت از خود می‌کنند، از این جهت این خانواده‌ها نیاز به توجه ویژه دارند و ضرورت دارد خیران در این زمینه حمایت لازم را داشته باشند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه اعتیاد بیماری است باید به فکر درمانش باشیم، افزود: اعتیاد یک مساله روانی است و باید  ضمن درمان برای معتادان شغل ایجاد شود.

وی بیان کرد: اثر وضعی اعتیاد طرد اجتماعی است؛ هر کسی به این مسیر وارد شود باید بداند که طرد خواهد شد، از این رو باید از اعتیاد دوری کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: نکته بعدی اینکه بهبودیافتگان انجمن‌های خاصی دارند که تبلیغات منهای معنوی و مسائل اعتقادی را در پیش گرفته و تفکرات مادی‌گرایانه فرار از دین و مذهب و سایر را ترویج می‌کنند که توجه به آنها از چاله به چاه افتادن است.

محمدی‌لائینی با تاکید بر ضرورت تقویت بنیان اعتقادات و ایمان افراد جامعه، گفت: چند سال قبل سازمان مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده بود که درصد افتادن بچه‌های مسجدی به دام اعتیاد بسیار کم است که باید به اهمیت نقش اعتقادات توجه کنیم.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha