۱۳۵ هزار مازندرانی سال قبل به صورت رایگان بیمه شدند

۱۳۵ هزار مازندرانی سال قبل به صورت رایگان بیمه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا میرزایی پیش ازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در استان مازندران یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: ۸۱ درصد این افراد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه بوده و عمده آنان از روستاییان هستند.

وی با عنوان اینکه ۱۸۰ هزار نفر نیز از طریق صندوق بیمه همگانی تحت پوشش بیمه قرار دارند، گفت: در سال جاری نیز افرادی که فاقد بیمه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهیم و امسال سرانه بیمه ۱۱۸ هزار نفر تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۵ هزار نفر رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، افزود: استان مازندران دارای دو هزار و ۶۷۰ مؤسسه طرف قرارداد است و در سال گذشته هزار ۴۲۰ میلیارد تومان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

میرزایی میزان بدهی بیمه به دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل را بابت هزینه بستری و درمان بیماران ۲۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و با اشاره به اجرای طرح راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در حال حاضر ۱۰۷ گروه انواع بیماران تحت پوشش این طرح قرار دارند و بیماران می‌توانند با ثبت نام در سامانه از مزایای شهر شوند و سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان برای هزینه‌های بیماران صعب العلاج در استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: همچنین از سه هزار و ۵۰۰ بیمار نیز با ارائه اسناد حمایت‌های مالی صورت گرفت و ۲۴ میلیارد تومان به آنان پرداخت شده است و در مجموع جذب بودجه در مازندران پنج برابر استان تهران در سال گذشته بوده است.

اخبار مرتبط

خبری خوش برای افراد دارای بیمه روستایی و عشایری مازندران

تعیین تکلیف یک میلیون و 700 هزار کارگر ساختمانی

پایان آلام بیماران دیالیز شهرستان نور با همت،توسعه و سازندگی در حوزه سلامت

0 نظر

ارسال نظر

capcha