توصیه به باغداران برای برداشت میوه‌های رسیده

توصیه به باغداران برای برداشت میوه‌های رسیده

به گزارش مازندروز به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، عبدالرحمن زاغی گفت: توصیه ما این است باغداران نسبت به برداشت میوه‌های رسیده در باغ‌های استان اقدام کنند؛ به‌طوری‌که حتی یک نارنج روی درختان نماند، چراکه با مساعد شدن هوا احتمال افزایش این آفت وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره کنترل و مدیریت مگس میوه گفت: در حال حاضر شرایط همانند پارسال است و اگر سرمای زمستانی را نداشته باشیم احتمال طغیان آفت مگس میوه وجود دارد.

زاغی با اشاره به وجود حدود 200 ایستگاه ردیابی مگس میوه در شهرهای مازندران، افزود: تنها در شهرهای کلاردشت و سوادکوه باتوجه به هوای زمستانی هیچ نگرانی نداریم.

وی به مشاهده آفت مگس میوه در برخی از ایستگاه‌های ردیابی شهرهای مازندران اشاره و تصریح کرد: باغداران نسبت به جمع‌آوری میوه‌های ریخته در باغ‌ها اقدام کرده و نسبت به دفن آن در عمق ۵۰ سانتی‌متری خاک اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با تمامی ادارات و شهرداری‌های سطح استان مکاتبه‌های لازم صورت گرفته که نسبت به برداشت محصولات درختان در تمامی معابر استان اقدام کنند تا شاهد بروز مشکل نباشیم.

اخبار مرتبط

توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا ویروس

0 نظر

ارسال نظر

capcha