الماسی درخشان در دل کوه های سرسبز مازندران

الماسی درخشان در دل کوه های سرسبز مازندران

اگر شما هم اهل سفر هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار راهی رامسر شوید تا در دل کوه‌های سرسبز این منطقه، آبشارهای خیره‌کننده آن را ببینید. آبشار ایج یا همان آبشار ده‌قلو در بین آبشارهای مازندران از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.

برف‌های آب شده کوه خشت چال، آب زلال این آبشار شگفت‌انگیز را تامین می‌کند. یکی از زیبایی‌های مسیر رسیدن به این آبشار، شکل خاص صخره‌های این منطقه است. فرسایش این صخره‌ها باعث شده است تا چندین آبشار کوچک دیگر در کنار آبشار اصلی به وجود بیاید. مسیر دسترسی به این آبشار به صورت پلکانی است؛ در نتیجه شما می‌توانید به راحتی خودتان را به پای آبشار اصلی برسانید.

آبشار ایج مانند یک الماس درخشان در دل کوه خشت چال می‌درخشد و منظره‌ای تماشایی را به ارمغان می‌آورد.

جنگل های رامسر نماد سرسبزی در شهر های شمال

برای کسانی که عاشق طبیعت و سرسبزی هستند، قطعا جنگل بکر و مه آلود دالخانی می‌تواند بهترین گزینه باشد. جنگل دالخانی رامسر جایی است که در وجب به وجب خاک آن احساس طراوت و سرزندگی موج می‌زند. هوای مطبوع و پاک این جنگل به ریه‌های شما جانی دوباره می‌بخشد. درختان سر به فلک کشیده و گیاهان انبوه این منطقه، یک مسیر بهشتی را به وجود آورده‌اند. گویی که از میان یک دالان بهشتی در حال عبور هستید.

برای دیدن زیبایی‌های این منطقه به دل جنگل بزنید تا با نسیم ملایم و صدای دلنشین پرندگان حال و هوایی عوض کنید. یکی از تماشایی‌ترین قسمت‌های این جنگل زیبا، دریاچه رویایی سد میجران است که مانند نگینی فیروزه‌ای در وسط این جنگل سرسبز خودنمایی می‌کند. برای تماشای این قطعه از بهشت زمینی می‌توانید با پای پیاده و یا سوار بر ماشینی مناسب، راهی این جاده شوید تا از نزدیک این منظره بی‌بدیل را ببینید. این جنگل رازآلود در 30 کلیومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد. برای سفر به این منطقه از تهران حدودا 5 ساعت و 10 دقیقه راه دارید تا برسید.

اگر شما هم می‌خواهید روزهایی توام با آرامش را در این گوشه از مازندران تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که با اجاره ویلا شمال یک اقامتگاه مناسب را جهت ماندن در این جنگل زیبا انتخاب کنید. با اجاره ویلا چند روزی از شلوغی شهر دور خواهید بود و تنها صدای آب و آواز پرندگان، گوش شما را نوازش خواهند کرد.

در هنگام سفر و بازدید از این جنگل دوربین خود را فراموش نکنید. با توجه به منظره چشم نواز این جنگل عکس های زیبایی را می‌توانید به ثبت برسانید. در گذر از این جنگل از خوشمزه جاتی همچون میوه های محلی، ترشیجات لذیذ و ماهی های تازه آن غافل نشوید. زیبایی های جنگل دالخانی به همینجا ختم نمیشود بلکه روستاهای اطراف آن هم دنیا و طبیعتی بی نظیر دارند که حتما باید از آنها بازدید کنید از جمله روستاهای معروف اطراف آن می‌توان به ییلاق جنت رودبار، روستای گرماسر اشاره کرد.

قلعه‌ای اسرار آمیز این بار در دل جنگل های رامسر

اگر اهل ماجراجویی هستید و به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارید، این بار که به رامسر سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم که از قلعه شگفت‌انگیز مارکوه دیدن کنید. برای دیدن این بنای تاریخی با قدمت چند هزار ساله باید از 311 پله بالا بروید تا بعد از نیم ساعت پیاده‌روی به نوک کوه برسید. از بالای این قلعه، تماشای منظره قشنگ و نفس‌گیر جنگل و دریا می‌تواند جانی تازه به روح شما ببخشد.

این قلعه دیدنی در مسیر جاده تلارسر به کتالم قرار گرفته است. بهترین زمان بازدید از قلعه تاریخی مارکوه، فصل بهار است. چرا که دیگر خبری از رطوبت آزاردهنده شمال نیست و دامنه کوه با گل‌های وحشی و کوهی شما را به تماشای یک منظره منحصر به فرد دعوت می‌کند.

اگر بعد از دیدن قلعه مارکوه به این فکر افتادید که شب کجا استراحت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر به فکر اجاره ویلا رامسر باشید تا با خیالی راحت راهی این سفر هیجان‌انگیز شوید. هزینه رزرو ویلا رامسر نسبت به هتل‌های آن بسیار کمتر است و یک اقامت راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بزرگ‌ترین زیارتگاه مذهبی این بار در شیراز

شیراز شهر شعر و ادب به عنوان سومین شهر مذهبی ایران شناخته می‌شود. دلیل این موضوع وجود آرامگاه شاه‌ چراغ، پسر ارشد امام موسی کاظم (ع) و نیز برادر امام رضا (ع) است. آرامگاهی زیبا که با معماری ایرانی اسلامی خود، مانند نگین زمرد در دل این شهر می‌درخشد. شاهکار بی‌نظیر معماری این زیارتگاه، توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده است. به طوری که برخی آن را به عنوان یکی از زیباترین مساجد ایران می‌شناسند.

تمامی بخش‌های این حرم کاشی‌کاری‌های زیبا و شگفت‌انگیزی دارد. منبت‌کاری‌های انجام شده بر روی سقف این آرامگاه به همراه نورپردازی‌های شکیل و زیبا، جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است. اتاق‌های زیبایی دور تا دور حیاط این آرامگاه به چشم می‌خورد. حوض بزرگی که در وسط این حرم ساخته شده است، فضایی دل‌انگیز را به وجود آورده است.

اگر شما هم قصد دارید تا به شیراز، شهر عشاق سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر نسبت به اجاره سوئیت شیراز متناسب با بودجه خود اقدام کنید تا بدون دغدغه وارد محل اقامت خود شوید و خستگی راه را از تن به در کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا سفری راحت و لذت‌بخش داشته باشید.

حرم حضرت شاه چراغ از چهار صحن و سه شبستان تشکیل شده است. ضریح ملکوتی حضرت شاه چراغ داخل شبستان دارالعباد و در صحن اصلی آن قرار گرفته است. همچنین افراد بزرگ دیگری نیز در مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت شاه چراغ (ع) نیز دفن شده‌اند.

حرم شاه چراغ علاوه بر وجود بارگاه ملکوتی این حضرت، دارای یک موزه و کتابخانه است. در موزه این آرامگاه شما می‌توانید انواع آثار سفالی، فلزی، نسخ خطی و... را مشاهده کنید. همچنین در کتابخانه شاه چراغ، کتاب‌های خطی نفیسی نگهداری می‌شوند که مانند آنها را در هیچ کجای دیگر نمی‌توان پیدا کرد.

برای دسترسی به این حرم باید به خیابان لطفعلی خان زند در خیابان احمدی بروید تا از سردر باب موسی بن جعفر وارد آرامگاه شوید. البته سردرهای دیگری برای تسهیل تردد زائرین نیز ساخته شده است

اخبار مرتبط

برداشت ۴۰۰ تُن برگ سبز چای در رامسر

سینما «شقایق» نوشهر به سینماهای «بهمن سبز» اضافه شد

فعالیت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بابل در هفته گذشته

0 نظر

ارسال نظر

capcha