هشتمین نمایشگاه ملی گل و گیاه در بابل

هشتمین نمایشگاه ملی گل و گیاه در بابل

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بابل گفت: هشتمین نمایشگاه ملی گل و گیاه از ۷ الی ۱۴ اسفندماه امسال در سایت نمایشگاهی مصلی بابل برگزار می‌شود.

سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه هشتمین نمایشگاه ملی گل و گیاه از ۷ الی ۱۴ اسفندماه امسال در سایت نمایشگاهی مصلی بابل برگزار می شود، اظهار کرد: جشنواره بهار نارنج در چند سال گذشته تبدیل به فرصتی برای تولیدکنندگان گل و گیاه از بعد اقتصادی و از سویی سبب پویایی منظر شهری و نشاط عمومی شده است. 

وی با اشاره به اینکه امسال ۸۴ غرفه‌دار در این نمایشگاه از سایر نقاط کشور حضور دارند، افزود: امسال این نمایشگاه از تنوع بالایی برخوردار است، ضمن اینکه برای نخستین‌بار این نمایشگاه دارای تراز ملی و بازرگانی مثبت بوده و برای مجموعه فضای سبز به‌جای هزینه آورده دارد.

حسینی با بیان اینکه امسال گروه مدیران خودرو اسپانسر و حامی این جشنواره شدند، خاطرنشان کرد: وجود این حامیان سبب شده تا ظرفیت اقتصادی جشنواره افزایش یافته و ظرفیت این حامی تا سال ۱۴۰۲ برخوردار باشیم.

وی از احداث ۱۰ بوستان شهری در سه سال گذشته در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری خبر داد و گفت: پارک سازی برای ما یک ضرورت است ما در کنار احداث بوستان‌ها، بازپیرایی، کیفی سازی و بهینه سازی پارک‌ها را نیز در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بابل با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهرداری بابل در حال رشد است، یادآور شد: در حال حاضر فضای سرانه سبز شهرداری بابل به ازای هر نفر ۷ مترمربع است برای افزایش فضای سبز به نیروی بیشتری نیاز داریم زیرا اضافه کردن فضای سبز به شرط نگهداری است.

این مسئول از راه اندازی مرکز آموزش، مطالعات و پژوهش جوانه در راستای فرهنگی سازی برای نسل نوجوان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و نگهداری درختان غرس شده توسط شهرداری این مرکز راه اندازی شد و تاکنون بیش از ۴۰۰ دانش آموزان عضو این مرکز شدند.

وی افزود: در این مرکز هر دانش آموز عضو این مرکز، مسئول نگهداری و حفظ یک درخت نزدیک منزل خود است، در این طرح این دانش آموزان در واقع نگهبان ما شده و بسته به فعالیت خود درجه همیاری می گیرند و به آنها شماره‌ای داده می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف به ما اطلاع دهند.

وی همچنین از عقد تفاهم‌نامه همکاری با اصناف اشاره کرد و ادامه داد: برای همه مغازه داران که در حفظ و نگهداری درختان همکاری داشته باشند سیاست تشویقی در پرداخت عوارض در نظر گرفته می‌شود ضمن اینکه هر درختی جلوی منزل و یا مغازه فرد به نام وی یا یکی از عزیزان آنها نام‌گذاری می‌شود تا در حمایت آنها قرار گیرد و در صورت تخلف با آنها برخورد جدی می‌شود.

حسینی گفت: شهروندان در صورتی که بخواهند درختی در جلوی منازل یا محدوده پیاده رو غرس کنند باید از ما مجوز بگیرند و از نهال رایگان برخوردار شوند اما در غرس درخت داخل منزل مختارند اما در قطع درخت داخل منزل باید با اجازه ما باشد.

اخبار مرتبط

نمایشگاه ملی گل و گیاه در بابل گشایش یافت

0 نظر

ارسال نظر

capcha