بهبود وضعیت تامین داروهای آنتی‌بیوتیک در مازندران

بهبود وضعیت تامین داروهای آنتی‌بیوتیک در مازندران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت کمبود دارو در استان اظهار کرد: مشکل تامین داروهای آنتی‌بیوتیک در مازندران تا حدود زیادی برطرف شده است و در تامین کپسول آنتی‌بیوتیک، قرص و سوسپانسیون نیز وضعیت بهتری داریم.

ابراهیم صالحی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام خبر فوق، با اشاره به تامین سرم نیز افزود: در بخش بیمارستانی با توجه پرداختی‌های انجام شده و رایزنی‌ها تامین سرم‌ها انجام شده و وضعیت تامین سرم برای بخش خصوصی نیز نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است‌.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سوال که میزان سهمیه‌بندی استان‌ها در تهیه و توزیع دارو چگونه است و با توجه به مسافرخیز بودن استان، سهم مازندران از میزان سهمیه‌بندی‌ها چگونه است، خاطرنشان کرد: سهمیه‌بندی دارو طبق جدول سهمیه‌ای در حال انجام بوده و با توجه به پیگیری‌ها از سوی وزارتخانه، سهمیه مازاد در بخش آنتی‌بیوتیک‌ها و تامین سرم برای مازندران در نظر گرفته شده و توزیع آن صورت گرفته است.

صالحی‌فر در رابطه با این موضوع که چرا برخی بیمارستان‌ها از تامین دارو سرباز می‌زنند و بیمار را برای تهیه آن به داروخانه‌های بیرون هدایت می‌کنند، گفت: برای بیمارستان‌های دولتی هماهنگی انجام شده و در صورت نبود دارو، خود بیمارستان از طریق داروخانه ۱۳ آبان دارو را تهیه خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین بیمارستان‌ها با داروخانه‌ها تبادل دارویی انجام می‌دهند و بسیار نادر است که بیماری را برای تهیه دارو به داروخانه های بیرون ارجاع ‌دهند

اخبار مرتبط

اجرای طرح دارویاری در ۶۴۰ داروخانه مازندران

برداشت گل‌گاوزبان در مازندران زیر سایه دلالان

۱۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید داروهای کرونایی در مازندران تخصیص یافت

0 نظر

ارسال نظر

capcha