مردم به حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای در زمستان دلگرم هستند

مردم به حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای در زمستان دلگرم هستند

استاندار مازندران در مراسم آغاز طرح زمستانه در جاده‌های مازندران گفت: مردم به حضور و توجه حداکثری دستگاه‌های خدمات‌رسان در فصل زمستان دلخوش و دلگرم هستند.

سید محمود حسینی پور نوری، در رزمایش طرح زمستانه دستگاه‌های خدمات‌رسان با عنوان اینکه امنیت مقوله بسیار مهم و ارزشمندی است که از پایگاه خانواده شروع و تا حوزه اجتماع تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: نیروهای زحمت‌کش فراجا در تامین امنیت در حوزه‌های مختلف در طول سال در حال تلاش هستند به خصوص در سه ماه گذشته که جریانات معاند ضدانقلاب صهیونیستی برای برهم زدن امنیت اجتماعی مردم ایران اهتمام وافری داشتند.

وی نیروهای فراجا را یکی از ارکان تامین امنیت مردم خواند و ادامه‌ داد: مفهوم برگزاری رزمایش و مانور اعلام هماهنگی حداکثری همه دستگاه‌ها برای خدمت به مردم برای برقراری امنیت جاده‌هاست که هنگام عبور مردم در امنیت کامل باشند.

حسینی پور با بیان اینکه مردم به حضور و توجه حداکثری دستگاه‌های خدمات‌رسان در فصل زمستان دلخوش و دلگرم هستند، گفت: آمادگی مناسبی در بین دستگاه‌ها اعم از راهداری و هلال احمر و آتش نشانی وجود دارد و پیام این رزمایش اعلام آمادگی حداکثری و با تمامی امکانات دستگاه‌ها برای خدمت به مردم بوده که لازم است در این زمینه مردم نیز قوانین مربوطه را رعایت کنند.

نماینده عالی دولت در استان با ابراز به وجود برخی کمبودها اظهار کرد: یکی از موارد مهم استفاده از بالگرد هوایی است که طی هماهنگی انجام شده ۳ بالگرد در شرق و غرب و مرکز استان مستقر شده است اما با وجود این، امکانات و شرایط مطلوب نیست و می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی بر لزوم فرآهم کردن بهترین امکانات برای تامین امنیت جاده‌های استان تاکید کرد و افزود: تحول در بخش امکانات این حوزه باید مشهود باشد و هر سال بهتر از سال قبل برگزار و منجر به ارتقای امنیت اجتماعی شود.

حسینی پور با بیان اینکه همدلی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان و پلیس فراتر از همکاری است، تاکید کرد: بهره‌گیری از امکانات مدرن و تجهیزات دانش بنیان در مدیریت بحران به ویژه در مورد دسترسی و مدیریت جاده ها در مناطق شهری و روستایی یکی از موضوعات مهمی است که باید برای امدادرسانی به دورترین روستاهای استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران از لزوم فراخوان به شرکت‌های دانش بنیان استان برای پشتیبانی از نیروهای خدمتگزار در شرایط بحران زمستانی یاد کرد و گفت: توجه به مسائل ترافیکی از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان مورد تاکید است و باید مدت حضور مردم در پیک ترافیک را کاهش دهیم.

همچنین در این مراسم فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران از آماده‌باش تمامی نیروهای انتظامی و پلیس و امدادی تا پایان رزمایش طرح زمستانه یاد کرد و افزود: جهت استقبال از فصل زمستان و نگهداری از محورهای مواصلاتی استان نیروهای انتظامی و امدادی مانند سال‌های گذشته از آمادگی لازم برخوردار هستند تا در صورت نیاز و بروز سوانح بتوانیم امداد رسانی کنیم.

سردار مرتضی میرزایی با بیان اینکه نیروهای امدادی در ماه‌های اخیر درگیر اغتشاشات بودند که شاهد کمترین خسارت در استان بودیم، گفت: رزمایش طرح زمستانه از ۲۳ آذر تا ۲۳ اسفند ماه ادامه دارد و کلیه نیروهای انتظامی و پلیس راه و نیروهای امدادی تا پایان این طرح آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

سردار میرزایی با بیان اینکه ۱۴ گردنه برفگیر در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های کوهستانی مازندران وجود دارد، خاطرنشان کرد: این طرح هرساله با هدف باز نگه‌داشتن جاده‌ها در زمستان، افزایش انضباط ترافیکی خودروها، مدیریت بر حوادث ترافیکی در زمان بارش برف، رسیدگی سریع به تصادفات و کمک به در راه‌ماندگان اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

زمستان گذرانی قو‌ها در مازندران

آغاز اجرای طرح زمستانه در جاده‌های مازندران

دیشب سردترین شب زمستانی در مازندران/ ثبت دمای ۲۳ درجه زیر صفر

0 نظر

ارسال نظر

capcha