اجرای طرح نظارتی بر بازار «شب یلدا»

اجرای طرح نظارتی بر بازار «شب یلدا»

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از برنامه‌ریزی برای جلوگیری از سوء استفاده در طرح‌های نظارتی شب یلدا خبر داد.

سید مسیب موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موضوع نظارت بر اقلام خوراکی «شب یلدا» در مازندران، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی فصل پاییز و قرارگرفتن در آستانه آیین باستانی «شب یلدا» با افزایش تقاضای عمومی برای خرید میوه، آجیل و خشکبار طرح تشدید بازرسی و نظارت اجرا می‌شود.

 وی با اشاره به نرخ مصوب شیرینی در شهرهای استان، گفت: در ابتدای سال‌جاری اتحادیه قنادان نسبت به اعلام نرخ شیرینی اقدام و توسط کمیسیون نظارت شهرستان مورد بررسی قرار گرفت؛ بر این اساس به‌عنوان نرخ مصوب شده در هر شهرستان اقدام می‌شود.

 معاون نظارت، بازرسی سازمان صمت مازندران با بیان به اینکه برای خشکبار و آجیل نرخ تعیین نمی‌کنیم اظهار کرد: قیمت آجیل براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. باتوجه به نوع کالا، کیفیت و دانه‌بندی بار نرخ‌های متفاوتی دارد.

 موسوی ادامه داد:عرضه و تقاضا در نرخ‌گذاری اثر مستقیم دارد. به‌طور مثال کالایی که برای سال گذشته بوده براساس همان قیمت‌گذاری آن در نظر گرفته می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای جلوگیری از سوء استفاده در طرح‌های نظارتی شب یلدا اجرا می‌شود، یادآور شد: چون موضوع تامین میوه براساس قانون انتزاع (محصولات کشاورزی از وزارت صمت انتزاع شد) جهاد کشاورزی نسبت به تامین و تهیه دخالت مستقیم دارد و نرخ اقلام‌ میوه نیز توسط مجموعه وزارت کشاورزی رصد می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، افزود: در این راستا علاوه بر استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان اتحادیه‌های مربوط در قالب گشت‌های مشترک با بازرسان سایر دستگاه‌ها بر کنترل بازار نظارت مستقیم داشته و از هرگونه گران‌فروشی یا کمبود کالا در این ایام جلوگیری شده و از حقوق مصرف کننده صیانت می‌شود.

موسوی گفت: شهروندان مازندرانی در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی، صادر نشدن فاکتور، احتکار و غیره مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

اخبار مرتبط

فروش پنج میلیارد ریالی صنایع دستی مازندران در شب یلدا

0 نظر

ارسال نظر

capcha