آمار نزاع در مازندران ۶ درصد کاهش یافت

آمار نزاع در مازندران ۶ درصد کاهش یافت

ایسنا/مازندران مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، آمار معاینات انجام شده نزاع، طی هشت ماه سال‌جاری در استان را ۱۳هزار ۵۲۴ نفر(۸۷۵۸ نفر مرد و ما بقی زن ) اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشت.

  علی عباسی اظهار کرد: براساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با یک‌هزار و ۹۵۳ ، بابل با یک‌هزار و۶۸۷، نوشهر و چالوس با یک‌هزار و۴۲۴ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با ۲۶۶ نفر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار رسیده بیشترین نزاع  در ماه‌های شهریور با یک‌هزار و ۸۲۸، مرداد با یک‌هزار و ۷۸۷  و خرداد با یک‌هزار و ۷۷۸  صورت گرفته است، افزود: اردیبهشت ماه با یک‌هزار و ۵۱۷  مورد کمترین نزاع گزارش شده است.

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر خواهد شد.

این مسئول یکی از دلایل افزایش آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: لازم است با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین که میزان تحمل افراد در شرایط استرس بالا می‌رود؛ به جای درگیری فیزیکی با گفت‌وگو و تفاهم مشکلات دوطرف حل شود.

اخبار مرتبط

کاهش ۱۱ درصدی نزاع امسال در مازندران

کاهش ۸درصدی نزاع در مازندران

کاهش ۱۴درصدی نزاع در روزهایی که تاب آوری کمتر است!

0 نظر

ارسال نظر

capcha