هشدار دانشگاه علوم پزشکی درباره افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد

هشدار دانشگاه علوم پزشکی درباره افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هشدار در خصوص افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در استان، گفت: تمامی واحد‌های بیماری هاری در استان شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند و سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بابت سرم و واکسن بیماری هاری هزینه می‌شود.

عباس علیپور افزود: افزایش سگ‌های ولگرد در استان سبب شده است که امسال به نسبت سال قبل، ۶۰ تا ۷۰ درصد واکسن و سرم بیشتری مصرف شود.

او ادامه داد: بر اساس قانون شهرداری‌های مسئول جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد هستند، اما ساماندهی خوبی انجام نمی‌شود و ادامه این روند ممکن است سبب بروز فاجعه‌های جبران ناپذیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  گفت: امسال چند فوتی بدلیل بیماری هاری در استان گزارش شده است و سهل انگاری در ساماندهی نکردن سگ‌های ولگرد می‌تواند برای سلامت افراد خطرآفرین باشد.

علیپور افزود: مراجعه با تاخیر بیمارانی که دچار گزش سگ‌های ولگرد شدند می‌تواند سبب مرگ شود و افرادی که دچار گزیدگی سگ می‌شوند باید سریعا ۲۰ دقیقه محل گزش را با آب و صابون شست‌وشو دهند و سپس بدون درنگ به مراکز درمانی مراجعه کنند

اخبار مرتبط

دانشجویان پزشکی وقف مردم هستند

0 نظر

ارسال نظر

capcha