دمای هوای مازندران تا پنج درجه کاهش می‌یابد

دمای هوای مازندران تا پنج درجه کاهش می‌یابد

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به شرایط پایدار جوی طی امروز و فردا، پیش‌بینی کرد که آسمان استان در طی این مدت صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه باشد و این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی بین دو تا سه و در مناطق غربی نیز بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از شامگاه دوشنبه با افزایش ناپایداری‌های جوی و ورود سامانه جدید، علاوه بر بارش پراکنده باران، دمای هوا نیز در روز سه‌شنبه در مقایسه با روز ماقبل آن در مناطق مختلف روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران بین سه تا پنج و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین یک تا پنج درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه ای در طی این مدت مربوط به ساری، جویبار و سیمرغ است. دمای هوای این شهرها از ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، با پنج درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۱۶ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. پس از آن بیشترین میزان کاهش دما را در شهرهای چالوس، نوشهر، رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در غرب مازندران شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق از ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، با چهار درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی شاهد کاهش نسبی دما در طی این مدت خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما نیز مربوط به کلاردشت، کجور و آلاشت است. دمای هوای این مناطق به ترتیب از ۱۷، ۱۴ و ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، با پنج درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۱۲، ۹ و هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که از روز چهارشنبه دمای هوای مازندران دوباره افزایشی می‌شود و این روند به تدریج تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت به گونه ای که دمای هوای استان در روزهای آخر هفته به طور میانگین با ۲ تا پنج درجه افزایش بین ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی طی امروز و فردا صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر روز دوشنبه به تدریح با افزایش ابر و با احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری گاهی ابری با بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش نسبی دما و در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری  و از اواخر شب در ارتفاعات نیمه غربی ابری با بارندگی  پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات گاهی با افزایش ابر و بارش پراکنده باران و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران همراه است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می دهد که آمل با ثبت دمای ۲۰.۲ و رینه لاریجان با ۳.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا همراه با موج کوتاه و باد متوسط پیش‌بینی شده است. 

اخبار مرتبط

پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده

دمای هوا در این شهر منفی 25 درجه شد

کاهش بارندگی پاییزی در همه شهرستان‌های مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha