دستاورد سفر رییس‌جمهور به مازندران؛ ۲۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بنیاد مسکن تخصیص یافت

دستاورد سفر رییس‌جمهور به مازندران؛ ۲۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بنیاد مسکن تخصیص یافت

علی اصغر آسمانی مقدم یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح های هادی در روستاهای استان و نیز ایمن سازی برای جلوگیری از رانش زمین در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از این میزان ۵۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی روستاها و ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل طرح های هادی در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران گفت: همچنین با جذب ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ایمن سازی روستاها از رانش زمین در ۱۵ روستای مازندران جلوگیری شد.

رانش زمین یکی از بزرگ ترین تهدیدات برای بعضی از روستاهای مازندران است که به دلیل بی توجهی به حریم راه ها ، برداشت های بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها و قطع درختان ، شماری از روستاهای کوهپایه ای و ییلاقی استان با این معضل مواجه هستند.

آسمانی ادامه داد: از اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور برای اجرا و تکمیل طرح های هادی در روستاهای مازندران تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و برای انجام امور صرف شده است.

به گفته وی، براساس آخرین سرشماری کشور سه هزار و ۶۷۱ روستا در مازندران وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و براساس قانون مشمول تهیه و اجرای طرح هادی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مازندران بیان کرد: از این تعداد روستای واجد شرایط اجرای طرح هادی، تاکنون این طرح در یک هزار و ۱۲۹ روستای استان تهیه و اجرا شده که برای اجرای آن ها از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

به گفته آسمانی مقدم، هم اکنون نیمی از روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اجرای طرح هادی برخوردار هستند که با تخصیص اعتبارات لازم امیدواریم به شاخص های کشوری در این زمینه نزدیکتر شویم.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha