چاقی و فشار خون بالا شایع‌ترین بیماری غیرواگیر مازندرانی‌ها است

چاقی و فشار خون بالا شایع‌ترین بیماری غیرواگیر مازندرانی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز در جلسه بررسی وضعیت سلامت مردم در سامانه سلامت، اظهار کرد: همه مردم مازندران با مراجعه به سایت myehr.ir می‌توانند وضعیت سلامت خود و خانواده و همچنین پزشک خانواده و مراقبان سلامت را مشاهده کنند که با گوشی همراه نیز این امکان وجود دارد.

وی گفت: با وجود طراحی این سامانه ولی هنوز بسیاری از مردم در ارتباط با مراقبان و پزشک خانواده آگاهی ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تمامی خدمات این سامانه رایگان است، تصریح کرد: این سامانه تیم سلامت گزارش کاملی از وضعیت سلامتی افراد، داروها، عوامل خطر فردی، تحرک بدنی، وضعیت استعمال دخانیات را نشان می‌دهد.

علی‌پور با بیان اینکه قابلیت مشاهده وضعیت منحنی رشد کودکان نیز در این سامانه قابل مشاهده است، بیان کرد: همچنین وضعیت آینده، فاکتورهای خطر بیماری و احتمال بروز سکته‌ و سایر مسائل خطرسنجی کاملی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه گزارش کاملی از بایدها و نبایدهای سلامت افراد و همچنین تاریخ بعدی مراجعه به پزشک را یادآور می‌شود، افزود: همچنین اگر این شهروند به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه کند و متناسب با وضعیت سلامت افراد تشخیص و درمان صورت می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه با طراحی این سامانه قابلیت مشاهده پرونده سلامت افراد ممکن شد که کار مهمی بوده، برای نخستین‌بار در استان انجام می‌شود، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده بیشترین عوامل خطر در استان چاقی و پس از آن پرفشاری خون است.

اخبار مرتبط

خدمات بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر به 557بیمار کرونایی

نظام، سنگری برای تمام فصول

هشدار سفر به استان‌ها

0 نظر

ارسال نظر

capcha