دانش‌آموزان بدانند جنگِ امروز، جنگِ کیبوردها است

 دانش‌آموزان بدانند جنگِ امروز، جنگِ کیبوردها است

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران با تأکید بر ضرورت گفتمان سازی برای پدافند غیرعامل اظهار داشت: دانش‌آموزان بدانند جنگِ امروز، جنگِ کیبوردها است.

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حمید بخشی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی در میان نسل جدید با تأکید بر ضرورت گفتمان سازی برای پدافند غیرعامل اظهار داشت: روز ۸ آبان روز ملی پدافند غیرعامل و سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب برای تأسیس این سازمان است و این ایام را گرامی می‌داریم.

وی به دو دفاع اشاره کرد و ادامه داد: دفاع عامل یا نظامی  به عهده نیروهای مسلح است اما دفاع غیرعامل امری جدید و سازمان پدافندغیرعامل نهادی نوبنیاد و تازه تأسیس است که به‌عنوان یک ابزار صلح‌آمیز، در حکم بازوی نیروهای مسلح است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران همچنین به ضرورت افزایش بازدارندگی اشاره کرد و گفت: امروز کشور قدرتمند، کشوری است که بالاترین سطح بازدارندگی را دارد و به همین دلیل همه کشورها تلاش دارند بازدارندگی خود را به حداکثر برسانند.

وی به اهمیت کاهش آسیب‌پذیری در هنگام تهدید اشاره کرد و افزود: یک کشور باید به سطحی از آمادگی برسد که در هنگام بروز یک تهدید، جنگ یا حادثه طبیعی، کمترین میزان آسیب را ببیند.

بخشی بیان داشت: ما در زمانی قرار داریم که جنگ نظامی کمتر شکل می‌گیرد اما ابزارهای جنگ جدید از توپ و تفنگ به جنگ کیبوردها تغییر کرد و امروز نفوذ و تسلط دشمن بر رسانه، امری نیست که قابل انکار باشد و دانش‌آموزان بدانند جنگ امروز، جنگ کیبوردها است.

وی افزود: اداره‌کل پدافندغیرعامل استانداری مازندران نیز به عنوان یک دستگاه هماهنگ کننده است و امروز خوشحال هستیم که در استان مازندران، سند جامع پدافندغیرعامل را داریم اما عمده تهدیدهایی که در استان مازندران با آن مواجه هستیم تهدیدهای زیستی است و با توجه به این‌که حدود ۲۰ درصد از غذای کشور را تأمین می‌کند، مهم است.

مدیرکل پدافندغیرعامل با اشاره به تهدیدهای سایبری تصریح کرد: مازندران به عنوان باسوادترین استان کشور در پوشش فضای مجازی کشور نیز جایگاه برجسته دارد و در صف اول تهدید و آسیب از این منظر قرار دارد و افزایش سواد رسانه و دانش جوانان و نوجوانان در این بخش باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

اخبار مرتبط

حضور خودجوش مردمان بابل در پی حمله تروریستی به دانش آموزان کابلی

اهدای ۱۲۴ گوشی و تبلت به دانش آموزان جویباری

رتبه‌های برتر دانش آموزان مازندرانی در جشنواره پژوهشی کشور

0 نظر

ارسال نظر

capcha