صادرات 2000 تن مرکبات از میاندورود به خارج از کشور

صادرات 2000 تن مرکبات از میاندورود به خارج از کشور

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات 2 هزار تن مرکبات از این شهرستان به خارج کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درمیاندرود، سید اسماعیل علوی از صادرات 2 هزار تن مرکبات از شهرستان میاندورود به خارج از کشور تاکنون خبر داد.

وی با بیان اینکه 2 هزار تن نارنگی پیش رس (ژاپنی) به کشورهای روسیه، ارمنستان و عراق صادر شد، افزود: صادرات نارنگی از این شهرستان در حال انجام است که می‌توان از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود "سلامت" و "مرغوبیت" را دو ویژگی مهم مرکبات این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: به دلیل این مزیت ها تقاضا برای صادرات به خارج از کشور و یا ارسال به دیگر استان ها زیاد است.

 وی بیان کرد: زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم و کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد. 

این مسوول با اشاره به اینکه کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید هزینه تولید را کاهش و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش تولید فرصت رقابت را مهیا کرد. 

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای 8 هزار و 420 هکتار باغ مرکبات است، گفت: 2 هزار و 705 هکتار از این باغ ها به کشت نارنگی اختصاص دارد که یک هزار و 163 هکتار آن نیز نارنگی پیش رس است.

اخبار مرتبط

استان مازندران رتبه برتر صادرات لبنیات کشور

طلبه‌ای طالب تولید/ از کارآفرینی با ۵ میلیون تومان تا صادرات به کشورهای همسایه

توان صادراتی ۳۰۰ هزار تن مرغ در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha