درجه بالای کیفیت استاندارد محصولات در مازندران

درجه بالای کیفیت استاندارد محصولات در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، در زندگی امروزه بر خلاف گذشته‌های نه چندان دور، کیفیت خواسته و امری گذرا و تبلیغاتی محسوب نمی‌شود چرا که با موضوع مرگ و زندگی به صورت مستقیم در ارتباط است و از دست رفتن اعتماد در نتیجه نبود کیفیت مطلوب، نتیجه‌ای نخواهد داشت جز از دست رفتن مشتری، به همین منظور می‌توان از استاندارد به عنوان مولفه‌ای اثر گذار در پیشرفت اقتصاد و صنعت نام برداد.

چهاردهم اکتبر برابر با ۲۲ مهر به نام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است. در کشور ما به مناسبت این روز در طی هفته‌ای برنامه‌های مختلف پیرامون استاندارد برگزار می‌شود تا اهمیت این نشان ساده و زیبا در بهبود کمی و کیفی زندگی بیشتر خود را نشان دهد.

مازندران از جمله استان‌هایی است که واحد‌های تولید‌ی آن اقدامات خوبی در حوزه استاندارد کالا‌های تولید‌ی خود داشته اند به گونه‌ای که از ۸۸۶ واحد فعال در مازندران ۵۱۴ واحد آن دارای حداقل یک نشان ملی استاندارد است و هزار پرونده استاندارد اجباری و ۲۰۰ پرونده استاندارد تشویقی نیز در این استان ارائه شده است.

واحد‌های تولیدی مازندران اعم از واحد‌های صنعتی و خوراکی و ... همواره زیر ذره بین استاندارد قرار دارند به گونه‌ای که به گفته ملاعلی پور مدیر کل استاندارد مازندران، شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۱۲ هزار و ۸۴۷ آزمون و نمونه برداری از واحد‌های تولیدی مازندران انجام شد که در ۸۳ مورد به عدم انطباق و بررسی پرونده انجامید.

اخبار مرتبط

عزم مازندران برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی

برگزاری همایش ملی اقتصاد ایران با محوریت کشاورزی مازندران

استان مازندران رتبه برتر صادرات لبنیات کشور

0 نظر

ارسال نظر

capcha