۷۲ درصد غرق‌شدگان در دریای مازندران غیر بومی هستند

۷۲ درصد غرق‌شدگان در دریای مازندران غیر بومی هستند

ه گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه ۷۲ نفر از غرق‌شدگان مرد و بقیه زن هستند، اظهار کرد: ۷۲ درصد از غرق‌شدگان غیر بومی هستند.

وی افزود: در این مدت شهرستان‌های نوشهر با ۱۳، محمودآباد با ۱۱ ، بابلسر و  عباس‌تباد هر کدام با ۸ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق‌شدگی و شهرستان‌های جویبار و بهشهر بدون فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به‌ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۳۷، تیر با ۲۹، خرداد با  ۸و شهریور با ۲ مورد به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق‌شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۷ مورد هستند، تصریح کرد:  بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ سال با ۲۲ مورد و ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۱ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اعلام اینکه بیشتر این افراد با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده‌های ایمن‌سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند، گفت: بیشتر مغروقان از قشر جوان، غیر بومی و مسافر هستند که به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسوولان استانی به تنهایی چاره‌ساز نخواهد بود.

اخبار مرتبط

طرح‌های دریای مازندران ۵ ساله به بخش خصوصی واگذار می‌شود

پایش شناگاه‌های مازندران درحال انجام است

۱۸ درصد مدارس مازندران تخریبی است

0 نظر

ارسال نظر

capcha