لایروبی ۴۵ قطعه آب بندان در مازندران

لایروبی ۴۵ قطعه آب بندان در مازندران

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری مهر، هادی رستمیان اظهار داشت: شرکت پس از انجام شناسایی و مطالعات آب‌بندان‌های استان، در هدف‌گذاری خود ١۵٠ آب‌بندان را در اولویت برنامه‌های مرمت، بازسازی و لایروبی قرار داده که تا کنون موفق به انجام ۴۵ قطعه آن شد.

وی با اشاره به نحوه آبگیری آب بندانها از رودخانه‌ها و روان‌آب‌های موجود و تأثیرات آن بر مخازن ذخیره آب این تأسیسات گفت: این آب‌بندان‌ها در فصل غیرزراعی به ویژه در پاییز و زمستان آبگیری می‌شوند که بار رسوبی این آب‌ها در طی زمان موجب کاهش حجم مخزن آب‌بندان‌ها می‌شود.

رستمیان ادامه داد: از سویی با توجه به قدمت آب‌بندان‌ها که عمدتاً بیش از یک قرن می‌باشد و روش اجرای آنها نیز متناسب با شرایط آن روز بوده دیواره آنها دچار فرسایش و یا تخریب شده، لذا نیاز به لایروبی، بازسازی و مرمت دیواره آب‌بندان‌ها و آبگیرها داشته که باید انجام شود.

رستمیان تعداد آب‌بندان‌های استان را بالغ بر ٨٢٠ قطعه و سطح آن را بالغ بر ١۶ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: سالانه حدود ۴٠٠ میلیون مترمکعب آب در آنها ذخیره و به مصرف کشاورزی و اهداف جانبی این تأسیسات از جمله پرورش ماهی و گردشگری می‌رسد.

وی در پایان هدف‌گذاری شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای لایروبی و بازسازی آب‌بندان‌ها را حدود ٣٠٠ قطعه برشمرد و گفت: حدود ۵٠ قطعه آن انجام و ٢۵٠ قطعه دیگر باید به مرور زمان و به ترتیب اولویت انجام شود.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha