کاهش ۸درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی در مازندران

کاهش ۸درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی در مازندران

ه گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران امروز در جمع خبرنگاران، گفت : در ۴ ماه نخست امسال ۱۹۱ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این  رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشت.

وی افزود : بر اساس آمارها، ۱۴۸ نفر از تلفات تصادفات ۴ماهه نخست امسال را مردان و ۴۳ نفر را نیز زنان تشکیل دادند.

*آمل در رتبه اول حوادث

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب، آمل با ۲۵ ، ساری  با ۲۳ و بابل با ۲۰ فوتی و کمترین آن شهرستان فریدونکنار با یک فوتی گزارش شده است.

*بیشترین فوتی‌ها در محور درون شهری

عباسی تصریح کرد: از ۱۹۱ کشته تصادفات ۴ ماهه، ۱۳۶ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با کاهش ۱۳  درصدی ) و ۵۵ نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش ۱۰ درصدی) گزارش شده است.

*افزایش ۶درصدی مصدومان تصادفات رانندگی 

وی یادآور شر: ۴هزار و ۴۶۱ نفر به‌دلیل مصدومیت ناشی از تصادفات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶درصد رشد را نشان می‌دهد.  

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت : با توجه به آغاز آخرین ماه تابستان و افزایش میزان تلفات جاده‌ای در شهریور هر سال، از هموطنان درخواست می‌شود با حفظ آرامش در رانندگی و رعایت قوانین و مقررات، علاوه بر تجربه سفری خوش و خاطره انگیز، از بروز حوادث دردناک و از دست رفتن جان عزیزان‌شان جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

ایمن‌سازی جاده کجور همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

حوادث جاده‌ای ، مشغله اصلی هلال احمر مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha