همایشی برای آشنایی خانواده ها با رفتار‌های پرخطر دانش آموزان

همایشی برای آشنایی خانواده ها با رفتار‌های پرخطر دانش آموزان

عابدی مدیرکل آموزش و مرورش مازندران با اشاره به لزوم رصد رفتار‌های پرخطر و آگاه سازی خانواده‌ها گفت:۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه طرح یاریگران زندگی را اجرا کرده اند.

او با بیان اینکه از ۵۰ برگزیده استانی تقدیر می‌شود، افزود: رفتار‌های ایمن مهمترین بخش پیشگیری از بروز رفتار‌های مخاطره آمیز و به دام افتادن دانش آموزان در دام اعتیاد است.

او با بیان اینکه عملکرد رفتاری هر فرد در جامعه تاثیر گذار است تصریح کرد: همایش استانی یاریگران زندگی با شعار همه با هم، نه به اعتیاد برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مسئولیت‌ها در بخش پیشگیری و مراقبت اشاره کرد و خودمراقبتی و خودآگاهی را از راهکار‌های مهم برای جلوگیری از بروز اعتیاد برشمرد.

عابدی خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری کودکان و نوجوانان نسبت به یکدیگر و جامعه می‌تواند سبب بروز هنجار‌های مطلوب در جامعه باشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شبکه سازی و رصد و شناسایی دانش آموزان پرخطر و آگاهی رسانی و زنده سازی جامعه مهمترین اهداف این طرح است.

شیرازی دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز با بیان اینکه میزان ابتلا به مواد مخدر ۲.۶ در مازندران است و این آمار در کشور ۵.۶ است گفت: مازندران رتبه بیستم ابتلا به مواد افیونی را دارد.

او با بیان اینکه تقویت مهارت نه گفتن به مواد افیونی در سنین پایین مهمترین اهداف مشترک آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای مشترک نیز با حوزه‌های علمیه مازندران برای اشاعه فرهنگ پیشگیری از اعتیاد منعقد شده است.

او همراهی و همگامی خانواده‌ها، معلمان و مدیران را در جلوگیری از شیوع اعتیاد در سنین نوجوانی موثر دانست.

طرح یاریگران زندگی با شعار یاریگر یکدیگر باشیم در فضای مجازی با حضور دانش آموزان یاریگر در حال اجراس

اخبار مرتبط

همایش زوج های جوان طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد

تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش ملی مازندران شناسی

همایش فرمانداران مازندران تاکید استاندار بر کنترل جدی ورودی و خروجی

0 نظر

ارسال نظر

capcha