استاندار مازندران: خودکفایی برنج توسط شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود

استاندار مازندران: خودکفایی برنج توسط شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سید محمود حسینی پور در حاشیه آئین نشا مکانیزه برنج کشور در روستای مریج محله بخش دابودشت آمل در جمع خبرنگاران محصول استراتژیک برنج را اهمیت ویژه‌ای در سبد غذایی کشور بیان و اظهار کرد: طی سفر ریاست جمهوری به این‌ استان توجه خاصی برای بخش کشاورزی درنظر گرفته شد و توجه به زهکشی برای اراضی کشاورزی اعتبار خاصی تخصیص دادند.

پورحسینی با اشاره به دستور رهبری در پیام عیدانه مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال عنوان کرد: چیزی که الان استان مازندران قرار دارد مورد رضایت نیست و وضعیت استان در حوزه دانش بنیان متوسط هست و در کشور جایگاه سیزدهم قرار دارد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد تا در کمیت و کیفیت به درجه‌های بالاتر دست یابیم، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای تولید بذر دانش بنیان در جهاد کشاورزی انجام شده اما در دولت مردمی توقع مردم بیشتر از این حرف ها است؛ باید یک‌سری امکانات در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات برق و سوخت در روستاها وظیفه مسئولان است تا برای رفع مشکلات اقدامات اساسی انجام شود.

حسینی پور با بیان اینکه با تلاشی مضاعف بر خودکفایی برنج و جشن آن دیگر نیازی بر واردات برنج از کشورهای هند و پاکستان نباشد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ در مازندران و گیلان تولید این محصول با موضوع دانش‌بنیان پیوند بخورد که با همتی در مردم جهادی استان تحقق می‌یابد. 

نماینده دولت سیزدهم در مازندران از تشکیل قرارگاه تولید دانش بنیان در این استان خبر داد و گفت: هم اکنون پیوند خوبی بین حوزه دانشگاه و جهاد کشاورزی شکل گرفته و کارگروه‌ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه طی جلسه‌ای با بانک‌ها قرار شد حمایت جدی از مجموعه دانش بنیان داشته باشند، تصریح کرد: همه موضوعاتی که مرتبط هستند باید زنجیره این کانال شود تا به یک تولید متناسب با دانش بنیان دست یابیم و آن جایگاه امنیت غذایی مناسب و بازار خوب برسیم.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha