هشدار نارنجی هواشناسی مازندران

هشدار نارنجی هواشناسی مازندران

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از صبح روز سه‌شنبه تا صبح روز پنجشنبه هفته جاری با وزش باد شدید همراه است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی که با بارش باران نیز همراه است مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۴ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۷ متر بر ثانیه می‌رسد و این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا سه متر و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۴.۵ متر می‌شود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث اختلال در فعالیت‌های بندری از جمله تخلیه و بارگیری کالا، آسیب دیدن مزارع پرورش ماهی در دریا، پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

هواشناسی مازندران به باغداران استان نیز اعلام کرد که در ۱۰ روز مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد سرمازدگی و یخبندان نخواهد بود.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به این استان از صبح روز سه‌شنبه، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق غربی این استان هشدار داد.

هواشناسی مازندران روز گذشته نیز با صدور اطلاعیه هشدار سطح زرد، پیش‌بینی کرد که با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی، شرایط جوی استان از صبح روز سه‌شنبه تا ظهر روز چهارشنبه با بارش باران، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما بین پنج تا ۱۰ درجه و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مه آلود و با بارش باران و برف همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه جدید را بویژه در شهرهای مناطق غربی مازندران شامل رامسر، عباس آباد، تنکابن، نوشهر، چالوس، نور، ایزدشهر، بابلسر، محمود آباد، فریدونکنار، بلده، سیاه بیشه، کجور و کلاردشت اعلام کرد و نسبت به احتمال آبگرفتگی محلی بویژه در مناطق غربی این استان، کاهش دید، لغزندگی سطح جاده ها، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی هشدار داد.

شرایط جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شامگاه دوشنبه بتدریج با افزایش ابر و در روز سه شنبه نیز ابری همراه با کاهش دما بتدریج از سمت غرب استان با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه ابری همراه با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و از بعدازظهر با کاهش ناپایداری و ابر و در روز پنج‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای جمعه و شنبه را صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و برف پیش‌بینی کرد.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که آمل با ثبت دمای ۱۸.۴ و بلده با ۸.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

پیش بینی وضع هوا

هوا خنک می‌شود

باران و رعد و برق از امشب در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha