امام جمعه ساری: مذاکرات فرسایشی نشود

 امام جمعه ساری: مذاکرات فرسایشی نشود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران مرکز استان با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: اجتناب از گناه نیاز به مدیریت زمینه‌های گناه است، که خشم و غضب و شهوت زمینه ساز گناه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه شهوات مقام و پست و لذت و خشم و غضب زمانی که به انسان دست می‌دهد، بر خودش کنترل ندارد، گفت: سخت‌ترین چیز آن است که انسان مورد خشم و غضب الهی قرار بگیرد و برای جلوگیری از آن باید مراقب بود تا خود انسان دچار خشم و غضب نشود و حس انتقام جویی خود را کنترل کند و غضب باید در برابر دشمنان رخ بدهد و غضب در برابر دوستان و هم کیشان نباید رخ بدهد.

وی با اشاره به 7 آذر روز نیروی دریایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی که هفته پیش سپری شد، افزود: نیروی دریایی در جنگ تحمیلی با اراده و ایمان در برابر رژیم بعث عراق ایستادگی کرد و در طول جنگ با همت آنها صادرات نفت ایران اصلا متوقف نشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران قدرت و اقتدار نیروی دریایی در ساخت شناورهایی با فناوری بومی را مثال زدنی دانست و یادآور شد: شناورالی ساخت داخل 45 هزار کیلومتر اقیانوس را طی می کنند و با عبور از 55 بندر، از هیچ یک کمک نگرفتند تا خلیج فارس، دریای عمان و دریای سرخ را مدیریت می‌کنند و دزدان دریایی که مزدوران استکبار جهانی هستند را سرکوب کنند‌.

آیت‌الله لائینی با اشاره به 12 آذر روز قانون اساسی جمهوری اسلامی، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب برجسته‌ترین کار نوشتن قانون اساسی بود که از پیشرفته‌ترین قانون اساسی ها است.

وی به سالروز شهادت سرلشگر خلبان احمد کشوری سیمرغ آسمان ایران و 15 آذر هم شهادت نخستین فرمانده شهید لشگر 25 کربلا مازندران شهید حاج علی ییلاقی که پس از ده‌ها سال جانبازی به شهادت رسید، اشاره کرد و گفت: همچنین روز جهانی معلولین است و مسئولین باید به قوانین این بخش توجه جدی کنند و در حمل و نقل، ساختمان‌ها و اماکن عمومی ویلچر رو باشد و در بیمارستان‌ها و پارک‌ها مناسب سازی رعایت بشود تا مطالبات این قشر انجام پذیرد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در بحث بیماری کرونا کرونا سویه جدیدی در راه است، خاطرنشان کرد: اخیراً دیده می شود که دور همی خانوادگی و مجالس و محافل رواج پیدا کرده و باید تجمع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و یک نفر آلوده باشد، بقیه را نیز آلوده می‌کند و پذیرایی حداقل برسد و دورهمی محدود شود.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای در دور جدید بسیار عزتمند‌تر از گذشته در حال برگزاری است و باید مراقب باشیم مذاکرات فرسایشی نشود، افزود: پیشنهاد می‌شود تا مذاکرات در تهران برگزار شود چرا که آنها با ما کار دارند و گوهری به نام دانش هسته‌ای در دست ما‌ست و از دنیا نگرفتیم و بلکه بومی است.

ویی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند صدام جنایت خود را به پشتوانه جنایتکاران مدعی حقوق بشر انجام داد، اطهار داشت: حال آنها ما را ضد حقوق بشر می‌دانند که باید بگوئیم این مدعیان حقوق بشر راس آنها آمریکاست و ملت ما با صدای بلند مرگ بر آمریکا را فریاد می زند.

اخبار مرتبط

ساری در مازندران الگو باشد / اصول شهرسازی را در ساری پیاده کنید

0 نظر

ارسال نظر

capcha