کمک ۳ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان سوادکوه شمالی

کمک ۳ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان سوادکوه شمالی

مازندران، علیرضا عابدی فیروزجایی؛ رئیس کمیته امداد سوادکوه شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های کمیته امداد نقش آفرینی مردم و خیرین در ارائه خدمت در هر محله یا منطقه بوده، که برای تحقق این امر، مراکز نیکوکاری در سطح شهرستان و محله با مدیریت معتمدین و خیرین همان منطقه ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته امداد سوادکوه شمالی با اشاره به مزیت‌های مراکز نیکوکاری محله، افزود: تسریع در خدمت و بی واسطه، شناخت نیازمندان واقعی از  مزایای این مراکز است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با ایجاد مراکز نیکوکاری نسبت به هم‌افزایی اعتبارات، شناسایی نیازمند‌ی‌های جدید، توزیع اعتبارات در راستای خدمت اثربخش اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: در این شهرستان ۱۵ مرکز نیکوکاری عمومی و تخصصی در بخش‌های اشتغال، درمان، زکات، معیشت، مددکاری در سطح شهرستان و روستا‌ها با مجوز این نهاد در بخش‌های تحصیلی، دانش آموزی، درمانی، مسکن، معیشت، فرهنگی فعال و مشغول خدمت هستند.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: شناسایی، پذیرش، بررسی استحقاق و اهلیت‌سنجی افراد یکی از اصلی‌ترین برنامه این نهاد در حوزه حمایت می‌باشد که افراد از طریق دستگاه‌ها اجرایی ، معتمدین، خیرین ، امداد و... به این نهاد معرفی و در راستای توانمندسازی، خدمت دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه سیاست این نهاد توانمند سازی نیازمندان و خودکفایی و خروج افراد از تحت حمایت است، تصریح کرد: تا کنون ۲ هزار و ۹۰۰ خدمت موردی در بخش‌های معیشت، پوشاک، پرداخت بدهی، دیه ، تحصیلی، به مبلغ ۵۰ میلیون و ۵ میلیون تومان با کمک امداد، خیرین ، مراکز نیکوکاری به نیازمندان شهرستان پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha