کشف لاشه خرس سلاخی شده در قابلمه یک زوج سمنانی در مازندران

کشف لاشه خرس سلاخی شده در قابلمه یک زوج سمنانی در مازندران

یک ماده خرس قهوه ‌ای در پارک ملی پابند شهرستان نکا به شکل بی رحمانه‌ای توسط یک زن و مرد شکار و تکه تکه شد.

ظهر امروز خبری مبنی بر کشتار بی رحمانه یک قلاده خرس قهوه ای ماده در مازندران داغ شد، این خبر به نقل از علیرضا یخکشی، رئیس اداره پارک ملی پابند شهرستان نکا، منتشر شد.

در متن خبر آمده بود که تعدادی از کوهنوردان هنگام صعود به ارتفاعات پارک ملی پابند متوجه حضور زن و مردی شدند که در حال تکه تکه کردن لاشه یک حیوان و پختن آن درون قابلمه بودند.

کوهنوردان با مشاهده پنجه‌ها و سر قطع شده خرس متوجه می‌ شوند که آن ‌ها یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را کشته و مشغول پختن گوشت خرس برای گرفتن روغن هستند.

رئیس اداره پارک ملی پابند از حضور محیط بانان بلافاصله پس از گزارش کوهنوردان به محل و کشف پوست، سر و قطعاتی از گوشت خرس در منطقه خبر داد و با بیان اینکه این زن و مرد پیش از رسیدن ماموران محیط زیست  از محل متواری شده بودند، گفت: بررسی محیط بانان نشان داد این قلاده خرس تازه شکار شده بود.

کامران ولیپور مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان مازندارن نیز با تایید این خبر گفت: زن و مرد شکارچی شناسایی شدند اما به دلیل اینکه ساکن و بومی مازندران نبوده پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل و با توجه به سکونت آن‌ها در یکی از روستاهای استان سمنان، دادستان نکا حکم دستگیری شکارچیان را با نیابت قضایی به دادستانی استان سمنان صادر کرده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha