افزایش نگران کننده میزان بستری کرونایی در بابل

افزایش نگران کننده میزان بستری کرونایی در بابل

فرزاد جلالی از مثبت شدن ۵۰ درصد از تست‌های رپید مراجعین سرپایی خبر داد که بسیار نگران کننده است. 
وی افزود: تعداد بیماران سرپایی درسطح یک ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روزهای اخیر در موج ۵ اپیدمی در شهرستان بابل به بیش از هزار در روز رسیده است ک با ماه اول شروع بیماری در موج اول اپیدمی در اسفند ۱۳۹۸ قابل مقایسه است 
وی با اشاره به اینکه تعداد بستری ها در هفته پیش رو با شدت بیشتری افزایش خواهد یافت، بیان داشت: ابتلا در این موج  به طور متوسط ۱۰ درصد در خانمها بیشتر شده ک و با توجه به اینکه خانمها محور خانواده بوده و زمان بیشتری را در منزل و با فرزندان هستند ابتلا در خانواده به شدت افزایش می یابد. 
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل افزود: در موج اپیدمی پنجم درصد ابتلا در سالمندان کمتر و درصد ابتلا در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال که قشر فعال در جامعه  هستند بیشتر شده است که خود به گسترش سریع تر بیماری کمک کرده و ایزوله کردن این قشر جامعه کمی سخت ترخواهد بود.
 جلالی ادامه داد: حدود ۵۰  درصد از تست های رپید در روزهای اخیر مثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته بستری روزانه بیماران کرونایی در مراکز درمانی بابل به ۱۱۸ نفر افزایش یافته است بسیار نگران کننده است، گفت: با توجه به روند افزایشی بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی، در روزهای پیش رو ممکن است آمار فوتی‌ها هم افزایش یابد.
بر اساس گزارشات دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی روز گذشته تعداد ۱۸ مازندرانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

مرگ پسر ۶ ساله با شلیک تفنگ شکاری در فریدونکنار

بازدید فرماندار ویژه شهرستان بابل از ایل‌راه های این شهرستان

جشنواره شاخه نبات در دانشگاه علوم پزشکی بابل

0 نظر

ارسال نظر

capcha