نخستین واکنش استاندار مازندران به دستگیری یکی از مدیران ارشد استانداری

نخستین واکنش استاندار مازندران به دستگیری یکی از مدیران ارشد استانداری

هفته گذشته رئیس کل دادگستری استان مازندران خبر از بازداشت یکی از مدیران ارشد استانداری مازندران داده بود و عنوان کرد؛  یکی از مدیران کل استانداری به اتهام دریافت رشوه، سوء استفاده از مقام دولتی و نگهداری مواد مخدر  بازداشت شده است.

در اظهارات حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران آمده بود؛ با توجه به اتهامات متعدد در پرونده نظیر دریافت مبالغی از کارخانجات و واحدهای صنعتی به واسطه اشخاص مرتبط، سوء استفاده از موقعیت شغلی و همچنین نگهداری بیش از یک‌کیلو مواد مخدر سنتی، متهم پس از تفهیم  اتهام با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان و پرونده در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است. ( بیشتر اینجا بخوانید)

اکنون بعد از گذشت حدود پنج روز از ماجرای بازداشت این مدیر ارشد استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: در دوران مدیریت در مسند استاندار هیچ‌گونه خط قرمزی در برخورد با افراد متخلف در حوزه‌های اجرایی نداشته و ندارم، هیچ‌گونه توصیه برای مدیرانی که تخلف کرده‌اند با هیچ نهادی نداشته‌ام که مانع برخورد با آنان شوم؛ هر مدیری در حوزه اختیاراتش ممکن است خطا کند و این مدیر می‌تواند از دستگاه اجرایی، مجلس و یا از دستگاه قضا باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ایجاد مرز میان مدیران مردمی و پاکدست با مدیر متخلف اظهار کرد: مدیران خدوم و پاکدست فرزندان مردم این استان هستند که همواره به خدمت صادقانه فکر می‌کنند، تخلف چند مدیر را به همه مدیران انقلابی استان نسبت ندهیم، با تخلف در هر جایگاهی باید به شدت برخورد شود، این خواست مردم و رهبری نظام است.

وی در ادامه این جلسه عنوان کرد: مشخص است که این تخریب‌های هدفمند و سازمان‌یافته برای استانی که در این مدت حاشیه نداشته، هم‌گرایی استان را نشانه گرفته است، با افتخار می‌گویم که ما جزو محدود استان‌هایی بودیم که در زمان‌های بحرانی همه نهادها در کنار هم بودند، این رویکرد همگرایی باید در هر دولتی در استان نهادینه شود. 

این مسؤول با بیان اینکه سال سختی را سپری کردیم و بسیاری از مطالبات مردم به‌دلیل شرایط ویژه کشور محقق نشد، اظهار کرد: با توجه به این شرایط با پذیرش نقاط ضعف در بخش‌های مختلف عملکرد دولت در مازندران در پروژه‌های عمرانی، حفظ و ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و افزایش فعالیت‌های اقتصادی با قوت پیگیری و محقق شده است.

وی افزود: نمی‌خواهم بگویم شرایط ایده‌ال و قابل قبول است اما با توجه به شرایط سخت کشور، تحریم‌های ظالمانه، موانع و مشکلات، بلایای طبیعی، سیل و کرونایی که ۱۶ ماه کشور را درگیر کرده، سعی کردیم با همکاری و همراهی همه بخش‌های حاکمیتی به تناسب شرایط را مدیریت کنیم.

این مسؤول گفت: ما توانستیم با کمک‌ همکاران‌مان و با همگرایی که در استان در بخش‌های مختلف و میان نماینده ولی فقیه ، نمایندگان مجلس و نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی وجود دارد با دولت وجود دارد، اتفاق شرایط و اوضاع را برای کاهش فشار به مردم مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: یک بخش از دلایل عقب‌ماندگی در استان همین بحث‌های انحرافی است که این منجر به واگرایی در استان شده و به شدت به توسعه آسیب می‌رساند، در مدت استانداری‌ام در خیلی از مواقع از حقوق خودم گذر و سکوت کردم، بر این باور هستم که اگر یک طرف این دعواها بایستم و به این اخبار کذب و حرف‌های بی‌اساس پاسخ بدهم چقدر زمان دارم که برای مردم کار کنم.

حسین‌زادگان اضافه کرد: اصولا این اخبار یا از ناآگاهی افراد نشات می‌گیرد و یا آگاهانه از سوی بعضی افراد چون اواخر کار دولت است منتشر می‌شود، من نه علاقه‌مندم و نه وقت دارم که به این بحث‌های انحرافی و کذب پاسخ بدهم، نکته‌ای که این افراد ناآگاه  مغرض و غافل هستند آسیب وارد کردن به جایگاه حقوقی استاندار است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تغییر دولت و دولت‌مردان امری طبیعی است، تاکید کرد: افراد جدید باید در همین جایگاه‌هایی که امروز کمر به تخریب نا‌جوانمردانه آن بسته‌اند کار کنند، جایگاهی که در این چند سال با مشکلات عدیده و کم‌نظیری که سابقه نداشت اداره شد و با مردم همراهی کرد.

این مسؤول با بیان اینکه قصد ورود به این مباحث را نداشتم، افزود: تاکید من بر این موضوع است که توهین و تخریب فقط از آن دولت نیست و اگر قبح این ماجرا شکسته شود هیچ یک از ارکان و مسؤولان در هر قوا و قامتی از آن در امان نخواهند بود، پس با اتهامات بی‌پایه و اساس مردم را نسبت به حاکمیت و نظام بدبین نکنیم و بین مردم و نظام فاصله ایجاد نکنیم.

اخبار مرتبط

پویش تشکیل زنجیره انسانی در سواحل مازندران

اعلام مسیر‌های راهپیمایی روز جهانی قدس در مازندران

افزایش ۳ درصدی نزاع در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha