190 درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در جویبار جذب شد

 190 درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در جویبار جذب شد

غلامرضا سعیدی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون و در نهمین سال از اجرای طرح توسعه ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی در قالب خط اعتباری، بالغ بر 41 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به شهرستان جویبار اختصاص یافت، اظهار داشت: تا پایان خرداد ماه امسال 78 میلیارد و 320 میلیون ریال معادل 190 درصد اعتبارات جذب شد.

وی یکی از ارکان کشاورزی را ارتقاء سطح مکانیزاسیون کشاورزی دانست و ادامه داد: به همین علت برای تأمین امنیت غذایی، طرح توسعه ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی در دست اجراست و سالیانه اعتبارات ویژه ای در قالب خط اعتباری اختصاصی مکانیزاسیون کشاورزی برای تجهیز بخش کشاورزی به نیروی محرکه و ادوات لازم اختصاص می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار گفت: با استفاده از اعتبارات ویژه خط اعتباری اختصاصی مکانیزاسیون کشاورزی امسال 20 دستگاه تراکتور سبک و نیمه سنگین، 6 دستگاه کمباین برداشت برنج و غلات، 3 دستگاه نشاکار، 17 دستگاه تیلر و ادوات و 4 دستگاه سمپاش به ناوگان مکانیزاسیون شهرستان اضافه شده است.

وی افزود: در کنار خرید تراکتور، لازم است ادوات و دنباله بندهای ضروری با کشت و زراعت هر بهره بردار نیز توسط بهره برداران خریداری و مورد استفاده قرار گیرد که در همین راستا مالکان تراکتورها می توانند برای بهره مندی از این تسهیلات نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه اقدام کنند.

سعیدی بیان داشت: تمامی بخش های کشاورزی از جمله واحدهای دامداری، مرغداری و گلخانه ها نیز می توانند در راستای تسهیلات موجود در این خط اعتباری برای تجهیز واحدهای خود اقدام کنند.

وی تعداد تراکتورهای موجود سطح این شهرستان را یک هزار و 500 دستگاه اعلام کرد و ابراز داشت: براساس آمار اخذ شده درخواست سوخت، یک هزار و  460 دستگاه از این تعداد تراکتورها در امر کشاورزی و مکانیزاسیون بخش کشاورزی فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سوخت دهی تنها تراکتورهای دارای پلاک که پلاک آنها به نام مالک است، قادر به ثبت نام و دریافت سوخت خواهند بود لازم است کشاورزان و مالکان تراکتورها برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در دریافت سوخت، اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

وی تصریح کرد: مالکانی که پلاک تراکتور به نام آنها نیست، حتماً در اسرع وقت نسبت به انتقال پلاک به نام خود اقدام کنند و مالکانی که تراکتور آنها فاقد پلاک بوده و ثبت نام برای اخذ پلاک انجام ندادند، نسبت به بیمه کردن تراکتور اقدام تا در اولویت پلاک گذاری قرار گیرند.

سعیدی اظهار داشتد: مالکانی که تاکنون هیچ گونه اقدامی نداشته اند نیز نسبت به ارائه درخواست برای پلاک گذاری و بیمه کردن تراکتور اقدام کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل به مسئول واحد مکانیزاسیون مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و یا مراکز جهاد کشاورزی تابعه مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

6200 واحد صنفی ساری پایش شد/ معرفی 575 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی

اجرای 5 پروژه زیربنایی کشاورزی در سوادکوه/ اعتبار 36 میلیاردی

15 هزار مترمربع زمین کشاورزی چالوس به چرخه تولید بازگشت

0 نظر

ارسال نظر

capcha