قاچاق ۱۰۰۰ تن نهاده دامی و اخلال در نظام اقتصادی

قاچاق ۱۰۰۰ تن نهاده دامی و اخلال در نظام اقتصادی

سردار مرتضی میرزایی گفت: برای ایجاد نوسانات و اخلالگری حوزه فرآورده‌های دامی و پروتئینی در سطح کشور و استان مازندران به عنوان قطب فعال در تولید این چرخه حیاتی و موضوع نوسانات بازار مرغ و گوشت استان در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اعضای یک باند قاچاق و توزیع خارج از شبکه نهاده‌های دامی، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران قرار گرفت.

 میرزایی بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی سرشاخه‌ها و عناصر اصلی یک باند قاچاق نهاده‌های دامی در استان شدند.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این باند در قالب شرکت خدماتی و بازرگانی با اقدامات متقلبانه و شیوه و شگرد‌های خاص در حوزه بازاریابی به خرید نهاده‌های دامی با ارز دولتی اقدام و در ادامه بدون دپو نهاده‌ها که اغلب ذرت، سویا و دیگر نهاده‌ها بوده را پس از خروج از استان به صورت آزاد به فروش می‌رساندند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی و دستگیری ۳ عضو اصلی این باند، افزود: متهمان اصلی این پرونده که مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت بازرگانی و خدماتی بودند در تحقیقات پلیس به فروش بیش از ۱۰۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال به صورت خارج از شبکه و قاچاق اقرار کردند.

سردار میرزایی از شناسایی ۴ متهم دیگر از اعضای این باندو معرفی آنان به مرجع قضائی خبر داد و افزود: تلاش برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

توقیف 35 خودروی قاچاق سوخت با 182 هزار لیتر گازوئیل در هرمزگان

اجرای طرح ظفر ۱۱ در نور

شناسایی ۱۰ واحد متخلف عرضه کننده نهاده‌های کشاورزی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha