هواشناسی

جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور

 جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی غالب نقاط کشور جوی آرام و پایدار خواهند داشت.
به گزارش آریا، آقای امیر سرکرده در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: از امروز تا 3 روز آینده در غالب نقاط کشور جوی آرام و پایدار را پیش‌بینی می‌کنیم و فقط در استان‌های حاشیه دریای خزر مثل گیلان، مازندران، گلستان و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل و ارتفاعات شمال شرق واقع در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های خیلی خفیف و پراکنده و موقتی اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: در نواحی جنوبی با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی و پدیده مانسون هند قسمت‌هایی از جنوب شرق کشور یعنی جنوب سیستان و بلوچستان همچنین نواحی شرقی استان هرمزگان مثل منطقه بشاگرد و ارتفاعات کرمان طی سه روز آینده بارش‌های خفیف و پراکنده پیش رو خواهیم داشت.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه وزش باد پدیده غالب در کشور است، گفت: در نواحی غربی از شمال غرب نواحی غربی و جنوب غرب کشور برای فردا وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود، ضمن اینکه در استان تهران سمنان قم دوشنبه وزش باد نسبتاً شدید پیش رو خواهیم داشت.
آقای سرکرده ادامه داد: برای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در نواحی شرقی شدت می‌گیرد که متاسفانه در برخی نقاط باعث تولید گرد و خاک خواهد شد. آب‌های شمالی و جنوبی کشور برای امروز مواج است. دریای خزر و همچنین دریای عمان و خلیج فارس مواج خواهد و دلیل آن هم چیزی جز وزش باد و انتقال انرژی باد به سطح بالا نیست.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز آسمانی صاف دارد و پیش بینی می‌شود امروز دما در تهران در گرم‌ترین ساعات به 38 درجه برسد.

اخبار مرتبط

هشدار قرمز هواشناسی درباره وقوع سیل در این استان ها | آخرین وضعیت آب و هوایی کشور امروز 11 تیر

پیش بینی هواشناسی، رگبار باران و رعد و برق فقط در این استان‌ها | دریای خزر هنوز مواج است

پیش بینی آب و هوا | سامانه بارشی در راه ایران

0 نظر

ارسال نظر

capcha