۳۰ خانه هلال جدید در مازندران راه‌اندازی شد

۳۰ خانه هلال جدید در مازندران راه‌اندازی شد

دکتر غلامعلی فخاری افزود که این خانه های هلال دیروز همزمان با افتتاح پنج هزار و ۴۰۰ خانه هلال در کشور با حضور ویدیوکنفرانسی معاون اول رییس جمهوری راه اندازی شد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۱۹ خانه هلال در سال گذشته افزود : خانه های هلال امسال در شهرستان های آمل،بابل،بندپی،جویبار،چالوس،رامسر،تنکابن،سوادکوه،سوادکوه شمالی،عباس آباد،فریدونکنار،نور،نوشهر و قائم شهر بوده است.

وی افزود:با توجه به وضعیت اقلیمی و شرایط حادثه خیزی استان و همچنین نقش موثر خانه های هلال در افزایش تاب آوری، راه اندازی و تقویت خانه های هلال در محلات شهری  و روستایی و به ویژه در مراکز دهستان ها یک ضرورت انکارناپذیراست.

فخاری یکی از برنامه های راهبردی هلال احمرمازندران را توسعه خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی عنوان کرد و افزود : به موازات توسعه خانه های هلال در مناطق روستایی، راه اندازی خانه های هلال در محلات شهری را نیز در برنامه داریم که با افتتاح چهار خانه هلال شهری در هفته جاری مجموع خانه های هلال شهری در مازندران به ۲۹ واحد رسیده است .

وی جذب و آموزش را از مولفه های هدف گذاری شده در پروتکل خانه های هلال عنوان کرد و گفت : خانه های هلال مناسب ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی است و این مهم باید به صورت جدی پیگیری شود.

فخاری با اعلام جذب بیش از ۶ هزار نفر در خانه های هلال استان مازندران افزود : روند گسترش خانه های هلال به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد و از همه ظرفیت های داوطلبی برای توسعه این مهم استفاده خواهد شد.

وی نقش و مشارکت مردم را در کارآمدی خانه های هلال تعیین کننده دانست و تاکید کرد : مردم در حقیقت محور اصلی پویایی و موفقیت خانه های هلال هستند و تجربه نیز ثابت کرده است که هرجا مردم پای کار باشند و مشارکت موثر داشته باشند اهداف توسعه با هزینه کمتری محقق خواهد شد.

راه اندازی خانه های هلال از سال ۹۵ با تدوین و تصویب دستورالعمل تاسیس و فعالیت این واحدها به صورت رسمی در کشور آغاز شد. 

اخبار مرتبط

ارائه ۵ میلیون و ۸۰۰ نفر خدمت جمعیت هلال احمر ‌در تعطیلات نوروزی

سیلاب و رعد و برق جان ۶ نفر را گرفت/ امدادرسانی هلال احمر به ۷۳۷ سیل‌زده

بهر برداری خانه هلال در آمل

0 نظر

ارسال نظر

capcha