سطح استانداردهای فرودگاهی در مازندران ارتقاء یابد

 سطح استانداردهای فرودگاهی در مازندران ارتقاء یابد

مهدی رازجویان ظهر سه شنبه در جلسه پیگیری مشکلات فرودگاه ساری با تاکید بر اینکه فرودگاه‌های استان باید به ایده‌آل‌ترین سطح استانداردها برسند، تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه و تأمین مصالح مورد نیاز در فرودگاه ساری، دو پروژه مهم استانداردسازی این فرودگاه اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر آغاز نصب سامانه کمک‌ناوبری ILS در فرودگاه ساری، اظهار داشت: با نصب و عملیاتی شدن این سامانه ، حداقل دید فرود در فرودگاه ساری به ۸۰۰ متر کاهش می‌یابد.

رازجویان افزود: اکنون فرودگاه بین‌المللی ساری از سامانه‌های کمک‌ناوبری DVOR/DME و NDB برخوردار است و با استفاده از این سامانه‌ها، خلبانان امکان نشست و برخاست در حداقل دید افقی هزار و ۷۰۰ تا دو هزار متر را دارند ولی با نصب و راه‌اندازی سامانه ILS Cat I حداقل دید افقی لازم برای نشست و برخاست هواپیماها به ۸۰۰ متر کاهش می‌یابد.

رازجویان تصریح کرد: در دو سال گذشته با پیگیری‌های مداوم، زمین‌های لازم اطراف فرودگاه ساری برای نصب سامانه ILS خریداری و سکوی نصب این سامانه نیز احداث شد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت فرودگاه‌های استان، تصریح کرد: هر چه استانداردهای فرودگاه‌های استان بالاتر برود، امنیت و آرامش مسافرین نیز بیشتر خواهد شد.

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha