صادرات 744 تن کالا از مازندران

 صادرات 744 تن کالا از مازندران

علی یوسفی منش گفت: از یک میلیارد و ۹۸ میلیون دلار ارزش تجارت خارجی گمرکات استان در سال گذشته ۹۱۷ میلیون و ۳۱۶ هزار دلار ارزش سهم کالا‌های وارداتی و ۱۸۰ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار نیز ارزش کالا‌های صادراتی بوده است.

وی در ادامه افزود: حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران در سال گذشته نیز بالغ بر ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار تن بود.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر به بخش صادراتی گمرکات مازندران اشاره کرد و گفت: بیشترین کالا‌های صادراتی استان شامل فرآورده‌های لبنی ، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی و کیوی به وزن ۷۴۴ هزار و ۸۳۶ تن بود.

یوسفی منش تصریح کرد: این کالا‌ها از پایانه‌های گمرکی نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به ۳۶ کشور جهان صادر شده است که بیشتر این کالا‌ها به ترتیب به مقصد فدراسیون روسیه ، عراق، قزاقستان، امارات، ترکمنستان و هندوستان ارسال شد.

او با بیان اینکه میزان واردات کالا در سال قبل از ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار تن فراتر رفت، ارزش اقتصادی این میزان واردات را بیش از ۹۱۷ میلیون دلار بیان کرد.

ناظر گمرکات مازندران کالا‌های وارداتی به گمرکات مازندران را ۲۴ قلم اعلام کرد و گفت که عمده‌ترین آن‌ها جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، دانه‌های روغنی ، گندم، چوب و تخته بود که عمدتا در دسته محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند.

یوسفی منش تعداد کشور‌های طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸ کشور بیان کرد و افزود: سال گذشته عمده کالا‌های وارداتی به گمرکات مازندران از کشور‌های روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بود.

ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر اظهار داشت: در سال ۹۹ از طریق گمرکات استان مازندران بیش از ۵۳ هزار و ۵۴۴ تن انواع کالا شامل کانتینرخالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی ، تخته نراد به ارزش ۶۳ میلیون و ۸۲ هزار دلار به مقصد امارات، عراق و پاکستان ترانزیت شد.

اخبار مرتبط

تدارکات ویژه صمت برای نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم کالا در ماه‌ های پایانی سال

صادرات ۹۰ هزار تن طلای نارنجی از مازندران

۲۷ هزار میلیارد ریال برای تامین برق پایدار در مازندران سرمایه گذاری شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha