کسب مجوز جهت راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی در مازندران

کسب مجوز جهت راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی در مازندران

محید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  افتخاراتی که طی روزهای اخیر در حوزه پژوهشی کسب شد، اظهار کرد: طی روز گذشته موافقت اولیه برای راه‌اندازی بیستمین مرکز تحقیقات دانشگاه با عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی کسب شده است.

وی گفت: با توجه به ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی که استان مازندران در حوزه زیست محیطی و انسانی دارد امیدواریم که این مرکز به‌عنوان یک مرکز مهم در سال‌های آتی از خودش نشان بدهد.

سعیدی یادآور شد: در پی ارزیابی وزارت بهداشت درباره تحقیقاتی که دانشگاه‌های کشور در حوزه بیماری کرونا در طی یک سال اخیر تا بهمن ما جاری انجام شد، دانشگاه مازندران در حوزه تحقیقات و فناوری اقدامات از نظر تعداد طرح‌های تحقیقاتی و تهداد کل مقالات در حوزه کرونا در کشور رتبه ششم را کسب کردیم، که البته به نسبت تعداد اعضا رتبه اول را داریم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت: دانشگاه  علوک پزشکی استان مازندران از نخستین دانشگاه‌هایی بود که بلافاصله پس از شیوع کرونا فضایی برای تحقیقات و پژوهش طراحی کرد و وارد فعالیت شد که تاکنون حدود ۵۰۶ طرح تحقیقاتی پیرامون کرونا دریافت کردیم، ۴۲۴ طرح تصویب شد و  بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده و بقیه در حال طی کردن مراحل است. 

این مسؤول ادامه داد: تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه حدود ۴۸۰ نفر است که به ازای هر عضو بیش از یک تحقیق در حوزه کووید داریم، حدود ۱۴۶ مقاله به چاپ رسید که ۹۵ مورد آن در رده اول، ۱۴ مقاله در رده دوم و ۳۷ مقاله هم در رده‌های دیگر به چاپ رسیده است.

وی یادآور شد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانست کمبود مواد ضدعفونی کننده را برطرف کند، اما تاکنون درمان موثری برای کرونا به تایید نرسیده البته شربتی با نام "استاپ سیویر"  با عنوان شربت شاد در فاز اول معرفی شده بود که در برخی افراد کارساز بود. 

سعیدی گفت: امیدواریم با راه‌اندازی مرکز پژوهشی گیاهان دارویی به موفقیت‌های فراوانی در استان دست پیدا کنیم همان‌طور که مرکز تحقیقای جامع سرطان داریم و در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

پویش تشکیل زنجیره انسانی در سواحل مازندران

اعلام مسیر‌های راهپیمایی روز جهانی قدس در مازندران

افزایش ۳ درصدی نزاع در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha