سردی بازار بورس در مازندران

سردی بازار بورس در مازندران

حال و هوای بورس و تالار شیشه ای زمستانی و سرد است و هر هفته اوضاع این بازار بد و بدتر می شود و سرمایه گذاران رغبتی برای ماندن در این بازار ندارند.

نوسانات بازار بورس طی سال جاری به اوج رسید و دست اندارکاری و منفی ها دستوری، این بازار بیش از گذشته ریسک پذیر و خطرآفرین کرده است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی هفته جاری ۷۵ میلیون و۴۲۶ هزار و ۹۲۷ سهم در این بازار معامله شد، ارزش آن را بیش از هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: از مجموع معاملات صورت گرفته ۴۱۲ میلیارد ریال مربوط به سهام خریداری شده و ۷۸۲ میلیارد ریال مربوط به فروش سهام بوده است.

وی ادامه داد: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین، صندوق پارسیان، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا و توزیع دارو پخش بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

جعفری یادآور شد: ۳۴ درصد از کل سهام مبادله شده مربوط به خرید و ۶۶ درصد مربوط به فروش است و شاخص سهام قیمت نیز با ۳۲ هزار و۶۳۰ واحد کاهش به یک میلیون و۲۰۵ هزار و۷۲۷ واحد رسید.

 بازار بورس در پی اتخاذ سیاست های دستوری و منفی های پی درپی نابسامان و مبهم شد و بسیاری از سرمایه گذاران در ماه های آتی با سرخوردگی از این بازار بیرون رفتند.

دخالت های غیرکارشناسی و دستوری دولت و حقوقی ها سبب شد تا بسیاری از سهامداران حقیقی و دارندگان خرد سهام، عطای سهامداری را در تالار شیشه ای به لقایش بخشند.

اخبار مرتبط

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل

حضور مردم قائمشهر برای تشکیل زنجیره انسانی در سواحل / بسیج ناوگان اتوبوسرانی شهرداری جهت اعزام کاروانها

0 نظر

ارسال نظر

capcha