دلخوشی مردم آمل به رنگ‌بندی کرونایی بحران‌ساز خواهد شد

دلخوشی مردم آمل به رنگ‌بندی کرونایی بحران‌ساز خواهد شد

علیرضا شریعت

رنگ بندی نارنجی شهرستان آمل را بسیار ناپایدار توصیف کرد افزود: متاسفانه هربار به محض خروج از وضعیت قرمز ، مردم در برابر اجرای پروتکل های بهداشتی دچار عادی انگاری و سهل‌انگاری می شوند.

وی تعداد بیماران کووید۱۹ بیترس در بیمارستان های امل را ۱۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: مردم باید بدانند که وضعیت نارنجی آمل شکننده است و با کوچکترین عادی انگاری به رنگ قرمز در خواهد آمد.

فرماندار شهرستان آمل روند شیوع کرونا و بستری بیماران کرونایی را در آمل نزولی اعلام کرد و افزود: ولی نمی‌توان زیاد به این آمار و رنگ بندی دلخوش کرد زیرا تجریه ثابت کرد به محض فاصله‌گیری از پروتکل‌های بهداشتی دوباره شرایط قرمز کرونایی بازگشته است.

شریعت بزرگترین نگرانی حال حاضر مدیریت کرونایی آمل را ورود ویروس جهش یافته به این شهرستان دانست و گفت: با وجود اینکه هنوز هیچگونه کرونای جهش یافته مشاهده نشده است ولی همه مردم باید هوشیار باشند زیرا باتوجه به قدرت سرایت بالای این ویروس ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شویم.

وی ادامه داد: شهرستان آمل در سه موج قبلی چالش های جدی در زمینه درمان و مراقبت از بیماران کرونایی داشت و ویروس جهش یافته می تواند این شرایط را سخت تر از گذشته کند.

آغاز طرح نظارت نامحسوس کرونایی در بازار شهرستان آمل

فرماندار شهرستان آمل همچنین به شرایط بازار این شهر اشاره و اعلام کرد که به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی کرونایی طرح پایش و نظارت نامحسوس بازار و اصناف توسط چندین اکیپ در این شهرستان آغاز شد.

شریعت عمده نگرانی وضعیت کرونایی آمل را بازار های شلوغ اسفند ماه و عیدانه دانست و افزود متاسفانه حال و هوای شهر از حالت کرونایی خارج شده و بازارها بسیار شلوغ می باشد.

وی تداوم فعالیت بازارها را ناشی از نگرانی دولت از معیشت مردم و تاثیر منفی تعطیلی بر اقتصاد خانواده ها بیان کرد و گفت: مردم نیز باید این شرایط را درک کرده و حداقل های پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار آمل با بیان اینکه شرط فعالیت اصناف و بازار رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است گفت: متاسفانه بسیاری از فروشنده ها از ماسک استفاده نمی کنند درحالی که طبق قانون باید فروشنده از ارائه خدمات به مشتریانی که ماسک ندارند خودداری کنند این تناقض مشتریان را به عادی انگاری می کشاند.

شریعت بر تشدید نظارت ها بر بازار آمل تاکید کرد و اظهار داش: از این هفته تیم های بازرسی پروتکل های بهداشتی به صورت نامحسوس از صنوف و بازار بازدید کرده و در صورت مشاهده تخلف متخلفین به اماکن و نیروی قضایی برای پلمب و جریمه های سنگین هدایت خواهند شد.

وی تنها راه مقابله با کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست و گفت: برای جلوگیری از بسته شدن مجدد کسب و کار و تعطیلی اجباری باید همه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند و از تردد در مکان های شلوغ خودداری نمایند. 

فرماندار آمل با بیان اینکه شهرستان و مردم آمل روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند، افزود: نباید اجازه داد با عادی انگاری ، روزهای دشوار گذشته بازگردد.

شهرستان آمل تا سوم بهمن ماه در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت و از آن زمان با کاهشی شدن روند بستری بیماران کووید ۱۹ از این وضعیت خارج شد.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha