بی‌توجهی به جلو علت ۵۷ درصد تصادفات مرگبار در مازندران اعلام شد

، سرهنگ نصرالله بیگلری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران توضیح داد : در ۱۱ ماهه امسال ۱۵۵ نفر از شهروندان در معابر درون شهری جانشان را بر اثر تصادف از دست دادند و بررسی های کارشناسان نشان می دهد که بیشترین دلیل تصادفات منجر به فوت صحبت کردن با تلفن همراه بوده است.

وی قربانیان ۴۷ درصد از فوت شدگان بر اثر تصادفات درون شهری مازندران را عابران پیاده معرفی کرد و افزود : ۳۱ درصد از فوت شدگان استان را هم موتور سواران تشکیل می دهند.

سرهنگ بیگلری با بیان این که امسال سه هزارو ۹۶۵ مورد تصادفات جرحی نیز درد معابر دورن شهری استان مازندران به ثبت رسیده است ، اظهار داشت : در مجموع تصادفات منجر به فوت امسال در مقایسه با ۱۱ ماهه سال قبل ۲۶ درصد کاهش نشان می دهد.

رئیس راهور مازندران از آمل ، بابل ، قائمشهر ، بهشهر ، ساری  نور و تنکابن به عنوان شهرهایی نام برد که بیشترین تصادفات رانندگی را امسال داشتند و توضیح داد : یکی از مشکلات اصلی در شهرهای استان علاوه بر تخلفات رانندگان  ، پل های غیر استاندارد عابر پیاده ، خط کشی های ناقص محل عبور و مرور ، دور دور کردن برخی از خودروها  و تجاوز به حریم پیاده رو ها است.

وی با بیان این که امسال ۱۴۷هزار راننده به خاطر تخلفات حادثه ساز با جریمه های مختلف اعمال قانون شدند ، گفت : طبق بررسی های صورت گرفته کمتر از پنج درصد از رانندگان استان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و در واقع از خط قرمزهای پلیس عبور می کنند که پلیس به هیچ عنوان در برخورد با آنان کوتاهی نمی کند.

وی با بیان اینکه تا کنون با همکاری شهرداری ها ، حمل و نقل و پایایانه ها و برخی از اصناف ۹۳ نقطه از مناطق حادثه خیز رانندگی در شهرهای مازندران اصلاح  نوسازی شده است، ادامه داد : هنوز ۱۷۵نقطه حادثه خیز شناسایی شده در استان وجود دارد که برای اصلاح این نقاط نیاز به اعتبار است.

دستکاری پلاک خودرو ، تخلف جدید کرونایی 

سرهنگ بیگلری همچنین از افزایش دستکاری پلاک خودرو در ایام محدودیت های کرونایی در مازندران خبر داد و گفت که پلیس با این تخلف با قدرت برخورد می کند.

وی توضیح داد : گزارش هایی از افزایش دستکاری پلاک خودرو طی سال جاری در راهنمایی و رانندگی استان وجود دارد که با پیگیری پلیس با افراد متخلف برخورد شده است.

رییس پلیس راهور مازندران با بیان این که محدودیت و ممنوعیت تردد کرونایی سبب شد تا این جرم در استان بیشتر شود ، گفت : به طور یقین دستکاری پلاک خودرو جرم محسوب می شود و طبق قانون با این افراد برخورد می شود.

وی با اشاره به این که محدودیت تردد و جریمه کرونایی در شهرهای مازندران همچنان با قوت در حال اجرا است ، افزود : در  تمامی ۵۷ ایستگاهی که ماموران پلیس مستقر هستند ، ورود به شهرهای استان از ساعت ۹ شب ممنوع است و ماموران از ورود خودروهای متخلف به صورت جدی جلوگیری و در صورت سماجت آنها را قاطعانه جریمه می کنند .

سرهنگ بیگلری در عین حال توضیح داد : نزدیکی شهرهای مازندران به یکدیگر و وجود خیابان های مختلف شهری منتهی به کنارگذرها سبب شده است تا  جلوگیری از ورود و خروج از طریق جاده اصلی تا حدودی به شهرها بی فایده باشد چون خودروداران اغلب از مبادی ورودی که پلیس مستقر است وارد شهر نمی شوند و از راه های دیگر که در شهرهای مازندران کم هم نیست ، وارد شهر می شوند و هیچ نگرانی بابت جریمه شدن هم ندارند.

وی رفتار عادی انگارانه شهروندان مازندران را در آستانه سال جدید خطرناک توصیف کرد و گفت : دوربین های نظارتی در شهرهای استان فعال است و همان طوری که تا کنون ۱۴۵ هزار و ۶۰۰ راننده به خاطر بی توجهی به محدودیت های تردد کرونایی اعمال قانون شدند، کسانی که ممنوعیت های تردد را طبق مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان انجام ندهند ، جریمه می شوند.

طبق مصوبات ستاد ملی کرونا در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی این خودروها در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ یک میلیون تومان جریمه می شوند.

ورود و خروج وسایل نقلیه غیر بومی به شهرهایی با وضعیت زرد عادی است و در صورت ورود وسایل نقلیه بومی شهرهای با وضعیت زرد به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز این خودروها نیز جریمه می شوند.

مازندران ۲۲ شهرستان دارد که طبق ارزیابی سامانه ماسک ، وضعیت سه شهرستان آبی ، هفت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد است.

اخبار مرتبط

اجرای طرح نوروزی در جاده‌های شمال

آغاز طرح زمستانی پلیس از ۲۳ آذرماه

پیام تبریک فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت روز دانشجو

0 نظر

ارسال نظر

capcha