چرا پلاک کوبی دام‌های مازندران به کندی انجام می‌شود؟

چرا پلاک کوبی دام‌های مازندران به کندی انجام می‌شود؟
معاون بهبود و تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران تعداد دام سبک استان را حدود ۲.۵ میلیون راس و دام‌های سنگین را هم ۷۰۰ هزار راس برآورد کرد و گفت: طرح پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین استان از آذرماه پارسال به صورت رسمی آغاز شد و اجرای کامل آن برای تسهیل در فعالیت‌های دامداران لازم و ضروری است.

علیرضا عطایی نژاد با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار راس دام اصیل شیری و ۲۰۳ هزار دام دورگ که در دامداری‌های صنعتی وجود دارند، پلاک کوبی شده اند، افزود: در این مدت پلاک کوبی حدود ۱۹۰ هزار راس دام سبک گوسفند و بز نیز انجام شده است.

او یکی از دلایل کندی اجرای طرح پلاک کوبی دام‌ها در مازندران را وجود تعداد زیاد دام‌های غیرصنعتی دانست و گفت: طبق آمار ۳۰۰ هزار راس گاو بومی در استان وجود دارد که دامداران باید نسبت به پلاک کوبی آن‌ها اقدام کنند.

عطایی نژاد با بیان اینکه طرح پلاک کوبی دام‌ها تا پایان امسال در استان ادامه دارد از دامداران خواست در اجرای این طرح تعجیل کنند.

معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پلاک‌کوبی حدود ۲۰ درصد دام‌های استان خبر داد و گفت: تردد دام‌های سبک و سنگین بدون پلاک ملی ۱۶ رقمی که شناسنامه آن‌ها محسوب می‌شود، ممنوع است.

اخبار مرتبط

محدودیت های تردد پلاک های غیربومی در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان در حال اجراست

در ۱۱ استان از فردا مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک فعالیت می‌کنند

بازگشایی مراکز تعویض پلاک در شهرهای با وضعیت نارنجی

0 نظر

ارسال نظر

capcha