تولید 6 هزار تنی عسل در کلنی‌های مدرن مازندران

تولید 6 هزار تنی عسل در کلنی‌های مدرن مازندران

وی ادامه داد: مازندران با توجه به شرایط خوب تولید عسل توانسته از لحاظ تعداد زنبوردار رتبه سوم و تعداد کلنی و تولید عسل رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص دهد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: سال گذشته ۶۲ هزار و ۵۰۶ فروند ملکه زنبور عسل در استان مازندران تولید شد که ۱۸ هزار و ۸۵۰ فروند به صورت خود مصرفی برای زنبورداران و ۴۳ هزار و ۶۵۰ فروند برای سایر زنبورداران مورد استفاده قرار گرفت.

یدالهی عدم تامین شکر را از مشکلات مهم زنبورداران در استان اعلام کرد و گفت: مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی و اداره کل صمت اقداماتی برای تامین شکر زنبورداران انجام دادند و مردادماه امسال ۵۶۵ هزار کیلوگرم و شهریورماه ۴۳۳ هزار کیلوگرم شکر برای زنبورداران استان تامین شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۹۷۱ زنبوردار در مازندران فعالیت داشتند که دو هزار و ۲۱۰ نفر به صورت شغل اصلی و مستقیم در این رشته فعالیت داشتند، ادامه داد: سال گذشته ۱۳۲ کیلوگرم با میانگین عملکرد ۲.۱ کیلوگرم تولید عسل در کلنی‌های بومی داشتیم.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: سال گذشته ۶ هزار و ۳۶۵ تن با متوسط عملکرد ۹.۴ کیلوگرم عسل در کلنی‌های مدرن استان مازندران تولید شد.

این مسؤول بیان کرد: ژل رویال، گرده گل، موم و بره‌موم از محصولاتی بود که در صنعت زنبورداری استان تولید شد و سیاست‌های وزارتخانه بر این است در این صنعت علاوه بر تولید عسل، نگاه‌ها بر روی فرآورده‌های جانبی آن متمرکز شود که مازندران در این فعالیت پیشرو است.

یدالهی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای سال ۹۹ آمارگیری زنبورعسل نداریم و در صورتیکه درخواست مجوز از سوی زنبورداران جدید داشته باشیم، بازدید کارشناسی از سوی امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی انجام می‌شود و مجوزهای جدید صادر می‌شود.

اخبار مرتبط

تدارکات ویژه صمت برای نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم کالا در ماه‌ های پایانی سال

۲۷ هزار میلیارد ریال برای تامین برق پایدار در مازندران سرمایه گذاری شد

«بیمه» صید همیشه فراری صیادان مازندرانی/ این صید به تور ماهیان گیر نمی‌کند!

0 نظر

ارسال نظر

capcha