بازی‌های خانگی نساجی در قائمشهر برگزار نمی‌شود

بازی‌های خانگی نساجی در قائمشهر برگزار نمی‌شود

در این بیانیه آمده است:

پیرو تماس‌های مکرر هواداران فهیم باشگاه نساجی مازندران بابت میزبانی مسابقات لیگ بیستم اعلام می‌دارد حسب مصوبه هیئت مدیره باشگاه تا آماده شدن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، قادر به میزبانی نخواهیم بود. نظر به اینکه از یک‌سو بازی در زمینی با چنین کیفیت نامناسب چمن مصنوعی احتمال مصدومیت بازیکنان را به نحو چشمگیری افزایش داده، به انضمام صراحت سازمان محترم لیگ مبنی بر ممنوعیت برگزاری بازی‌ها در این زمین و از سوی دیگر در راستای  لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون تماشاگر بودن مسابقات به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، فرصتی برای تغییر چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی و تبدیل آن به چمن طبیعی به‌وجود آمده که حدود ۱۰ ماه تا یک سال زمان خواهد برد، باشگاه نساجی مازندران برآن است برای فصل جدید ورزشگاه دیگری را معرفی نماید.

بر این اساس به اطلاع عموم می‌رساند این باشگاه تا زمان آماده شدن زمین چمن طبیعی ورزشگاه شهید وطنی در هر ورزشگاه دیگری در استان مازندران که از چمن طبیعی برخوردار بوده و مورد تأیید سازمان لیگ باشد، آماده برگزاری مسابقات خود در لیگ بیستم خواهد بود.

امید است تا با همیاری و درک متقابل بتوانیم این دوره را پشت سر گذاشته و بار دیگر در کنار هم در ورزشگاه شهید وطنی این‌بار با چمن مناسب و کیفیت قابل قبول برای نساجی تلاش کنیم. در این راه از دوستداران این باشگاه مردمی، مسئولینی که دلسوزانه تلاش می‌نمایند تا در اسرع وقت این مشکل حل گردد، هوادارانی که در تمام روزهای سخت و آسان در کنار ما بودند و از کادر فنی حرفه‌ای و بازیکنان غیور این تیم مراتب قدردانی خود را اعلام می‌نماییم.

به گزارش ایرنا، از فصل هجدهم که نساجی به جمع تیم‌های لیگ برتری اضافه شد، کیفیت نامناسب چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی همواره مورد انتقاد سرمربیان و بازیکنان تیم‌های حریف و حتی تیم نساجی قرار گرفته بود. این انتقادات در فصل نوزدهم بیشتر شد تا این که پس از پایان لیگ نوزدهم سازمان لیگ اعلام کرد نساجی تا زمان بهسازی چمن استادیوم خانگی اجازه میزبانی از تیم‌های لیگ برتری در این استادیوم را ندارد.

نساجی مازندران اوایل دهه ۹۰ نیز حدود ۱۸ ماه به دلیل عملیات بهسازی چمن ورزشگاه و تغییر چمن طبیعی به چمن مصنوعی ناچار شد تا بازی‌های خود را در استادیوم شهدای ساری برگزار کند. سال ۱۳۹۰ مسئولان ورزش قائمشهر تصمیم گرفتند زمین چمن بی‌کیفیت ورزشگاه شهید وطنی را از حالت طبیعی به مصنوعی تغییر وضعیت دهند تا مشکل این ورزشگاه را برطرف کنند. این استادیوم در نهایت ۱۸ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی چمن مصنوعی در مهر ۱۳۹۲ با صرف ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار با چمن مصنوعی دوباره به روی نساجی و هواداران باز شد. اما پس از مدتی این چمن نیز مورد انتقاد قرار گرفت و حالا ۷ سال پس از اجرای چمن مصنوعی در این استادیوم، یک بار دیگر عملیات بهسازی چمن و بازگشت چمن طبیعی به ورزشگاه آغاز شد.

با این که مسئولان اجرایی استان از جمله معاون عمرانی استاندار مازندران اعلام کرده بودند که عملیات بهسازی استادیوم شهید وطنی تا پیش از آغاز لیگ بیستم به پایان می‌رسد، اما طولانی بودن زمان اجرای چمن مصنوعی این وعده را محقق نکرد.

چندی پیش نیز محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سفر به مازندران و بازدید از استادیوم وطنی قول تأمین اعتبار بهسازی استادیوم وطنی را داده بود.

فرشید قدیمی رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر نیز تأکید کرده بود این اطمینان خاطر را به هواداران می‌دهد که بهترین تصمیم گرفته شود تا همه بازی‌های خانگی از ابتدای لیگ بیستم در قائمشهر برگزار شود.

تمرینات تیم فوتبال نساجی طی روزهای اخیر در ورزشگاه کارگران تهران آغاز شده و بازیکنان جدیدی تا کنون به این باشگاه اضافه شدند که نخستین تجربه حضورشان در بازی‌های خانگی نساجی را باید در ورزشگاهی به جز استادیوم شهید وطنی قائمشهر برگزار کنند.

مسئولان باشگاه نساجی هنوز ورزشگاه جایگزین را معرفی نکردند. اما با توجه به نزدیکی راه ساری به قائمشهر و وجود استادیوم شهدای ساری، احتمال میزبانی این استادیوم از بازی‌های خانگی نساجی وجود دارد. همچنین با توجه به ممنوعیت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها این تغییر میزبانی احتمالا انتقاداتی را از سوی هواداران به همراه نخواهد داشت. با این حال از سوی دیگر حضور نداشتن هواداران به دلیل شرایط کرونایی بهترین فرصت برای اجرای عملیات بهسازی استادیوم وطنی محسوب می شود که می تواند تکلیف این ورزشگاه را برای سال های طولانی روشن کند و مشکلات آن را از بین ببرد. ضمن این که با توجه به افزایش سالانه هزینه ها اجرای سکوی جدید و چمن مصنوعی در سال جاری اعتبار کمتری نسبت به سال های آینده صرف خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط

تقلای قعر نشینان لیگ برتر فوتبال برای بقا / اضطراب سقوط برای نساجی قائمشهر

درخواست مدیرعامل نساجی از مجلس

سنت شکنی نساجی در آغاز تمرینات پیش فصل

0 نظر

ارسال نظر

capcha