تهیه گوشی تلفن همراه برای ۴۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی برای ورود به شبکه شاد

تهیه گوشی تلفن همراه برای ۴۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی برای ورود به شبکه شاد

وی افزود: در وضعیت قرمز یی که مدارس تعطیل است تمرکزمان برای آموزش در شبکه مجازی شاد است، پیرامون این سامانه، بحث پهنای باند، رایگان شدن اینترنت، انسجام آموزشی، اضافه شدن ۳۰ درصد از دانش‌آموزان و ۲۰ درصد معلمانی که عضو نیستند مدنظر ما است.

شعبانی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که در بحث آسیب‌شناسی استفاده از شبکه‌های اجتماعی و در راستای آموزش درست استفاده از فضای مجازی چه اقداماتی در دست کار دارید؟ گفت: ما دانش‌آموزان را برای این شرایط آماده نکرده بودیم، ولی در حوزه فرهنگی اقدام به راه‌اندازی "صدای مشاور" کردیم تا چالش‌ها کنترل شود دز این رو بیش از ۵۰۰ نفر مشاور فعال عضو شبکه شاد داریم.

معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران خاطرنشان کرد: تشکیلات دانش‌آموزی متعددی عضو شبکه شاد هستند که هر یک مأموریت‌های متعددی در فضای مجازی دارند، مدرسه مجازی براساس برنامه مدون با زمان مشخص را خواهیم داشت البته باید روی محتوای الکترونیکی بیشتر کار کنیم.

این مسؤول گفت: در شرایط بحران برگزاری جشنواره "مجازندران" موجب شد تا بیش از ۲۷ هزار اثر را دریافت کنیم که تحسین‌برانگیز است، این جشنواره همه را درگیر خود کرد، آثار خوبی دریافت شد و قرار است به ۵۰۰ نفر جوایزی اهدا شود، همچنین جشنواره مجازندران ۲ در حال طراحی است.

وی تصریح کرد: ما می‌دانیم که بچه‌ها در فضای مجازی جلوتر از ما بودند که شیوع ویروس موحب شد تا ورودشان را سازماندهی کنیم،  طرح "نما" در سطح استان با عنوان نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان همه چیز آموزش را رو می‌کند، این طرح به چند بخش تقسیم می‌شود.

شعبانی اعلام کرد: در این طرح مجموعه‌ای مدون از آموزش‌های حرفه‌ای به دانش آموزان می‌دهیم که به نسبت جنسیت تفکیک شده است که در همه شهرستان‌های استان در حال اجرا است، در این سامانه مدیران مدارس با اطلاعات الکترونیکی مواجه روبرو هستند ولی در برخی موارد نیاز اعزام مشاور و مراقبت‌های ویژه به‌صورت حضوری احساس و اجرایی خواهد شد.

معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران بیان کرد: در دوران شیوع ، ۵ هزار نفر تماس تلفنی از والدین داشتیم که به ۴۰۰ دانش‌آموز به‌صورت حضوری مشاوره داده شد، ۱۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد و بیش از ۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی داریم که در شرایط عادی در منازل اوضاع خوبی نداشتند چه برسد به این دوران!

این مسؤول با اشاره به اینکه به کمک سامانه نما، آخرین وضعیت دانش‌آموزان و آسیب‌های مختلف در سطح مدارس استان مشاهده می‌شود، گفت: در کنار این سامانه بحث میز نماد در داریم که حلقه ارتباطی بین دستگاه‌های اجرایی است،  دفترش به‌زودی در استان رونمایی خواهد شد.

وی اعلام کرد: ۱۴۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش شبکه شاد نیستند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر گوشی ندارند، قرار است برای نزدیک به ۴۰ هزار نفر گوشی تهیه کنیم که در این زمینه راستی‌آزمایی در حال اجرا است.

شعبانی ادامه داد: در راستای تهیه گوشی موبایل برای دانش‌آموزان نیازمند، اولویت ما ۱۰ هزار مورد سطح اول، بعد ۲۰ هزار نفر سطح دوم و در آخر پرداخت تسهیلات به ۱۰ هزار دانش‌آموز دیگر برای خرید موبایل و ورود به شبکه شاد است، همچنین اهدای بسته‌های حمایتی به دانش‌آموزان را داریم.

معاون پرورشی، فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران در پایان تاکید کرد: پیگیریم تا مدارسی که از یک تا ۱۰ دانش‌آموز دارند  را حتی در شرایط قرمز تعطیل اعلام نکنیم، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی با عنوان کانون‌های فرهنگی در فضای مجازی را داریم که تاکنون ۱۰۰ هزار دانش‌آموز عضو آن هستند.

اخبار مرتبط

دانش‌آموز مخترع فریدون‌کناری در جمع برترین‌های کشور

دانش‌آموزان بابلی تپه به تپه به دنبال اینترنت

جزئیات برگزاری امتحانات_دانش‌آموزان در ایام کرونا

0 نظر

ارسال نظر

capcha