تمرین بازگشایی مدارس مازندران به‌صورت مجازی

 تمرین بازگشایی مدارس مازندران به‌صورت مجازی
او افزود: با توجه به احتمال استمرار بیماری کرونا و همچنین براساس پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته و هماهنگی مقام عالی وزارت با ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد که سال تحصیلی ۱۵شهریور و به‌صورت نیمه‌حضوری باشد و بر این اساس، مانور بازگشایی مدارس به‌صورت مجازی با هدف شناسایی مشکلات و یافتن راهکار‌های عملی برای آموزش حداکثری در فضای مجازی است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تلاش داریم برابر تأکیدی که سند تحول بنیادین بر تحقق عدالت آموزشی دارد، فضا و فرصت را برای همه فرزندان عزیز فراهم کنیم، تصریح کرد: بعد از این مانور می‌توانیم یک ارزیابی از این‌که چه کسانی بنا به دلایل متعدد امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند و در این بخش هم با استفاده از همه ظرفیت‌ها پیش از آغاز رسمی سال تحصیلی این مشکلات را تدبیر کنیم.
سعدی پور در ادامه به مشکلات اولیه شبکه شاد اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ماجرای کرونا ناگهانی بود، شبکه شاد نیز در ابتدای طراحی و آغاز فعالیت خود، مشکلات فنی و اجرایی داشت، اما امروز این شبکه بسیار توانمند شده و خبری از مشکلات اولیه آن نیست، اما در برخی مناطق دورافتاده که اینترنت ندارند یا خانواده‌هایی‌که گوشی هوشمند ندارند و این موارد نیز ارتباطی به کارآیی شبکه شاد ندارد و ما تدابیر دیگری برای این موارد خاص اعم از بسته‌های حمایتی و خرید گوشی تا استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی داریم.

او با اشاره به امکانات و ظرفیت‌هایی که امروزه شبکه شاد از آن بهره‌مند است از قبیل لیست حضور و غیاب و فرم‌های آزمون‌ساز، گفت: تحقق مدرسه مجازی و آموزش آنلاین در سال تحصیلی آتی و استفاده از توان بستر شاد نیاز به عضویت همه معلمان و دانش‌آموزان دارد و در حال حاضر نیز بیش از ۷۰درصد دانش‌آموزان، بیش از ۸۰درصد معلمان و ۱۰۰درصد مدیران در این شبکه عضویت دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین افزود: برابر آخرین تصمیم‌گیری‌ها، کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید هم به‌صورت نیمه‌حضوری و هم به صورت حضوری و تلفیقی خواهد بود و همین ایجاب می‌کند همه به شبکه شاد وصل باشند و در روز سوم شهریور و در این مانور استانی، وضعیت کلی دست ما می‌آید.

سعدی پور در پایان تاکید کرد: این مانور یک مانور نمایشی و تبلیغاتی نیست و ما پس از این مانور و در یک کار جدی، باید برای آن بخش از دانش‌آموزان که به هر دلیلی به شبکه دسترسی ندارند، برنامه جایگزین تعریف کنیم.

اخبار مرتبط

بهره مندی بیش از ۱۷۰۰ دانش آموخته مازندرانی از آموزش های مهارتی

مسابقه ملی یادداشت‌نویسی «آموزش مجازی»

برتری مازندران در خدمات آموزش مجازی کشور

0 نظر

ارسال نظر

capcha