شاخص‌های توسعه مازندران در برنامه هفتم ارتقا می‌یابد

شاخص‌های توسعه مازندران در برنامه هفتم ارتقا می‌یابد

وی با تاکید بر قابلیت ها و برجستگی های ممتاز مازندران در سطح ملی از عرصه های گردشگری، کشاورزی، صنایع و معادن و جنگل و دریای این استان به عنوان مزیت های مهم و تاثیر گذار یاد کرد و افزود: متاسفانه تاکنون از این قابلیت ها ی چشمگیر و با ارزش در راستای منافع استانی و ملی به درستی بهره گیری نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ضرورت هم افزایی توان‌های ملی و استانی را برای افزایش کارآمدی و توانایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد و افزود: همپوشانی ظرفیت های بالقوه و بالفعل برای تحقق جهش در تولید ملی، اقتصاد، فرهنگ و دیگر عرصه های توسعه نیازمند همفکری، وحدت نظر و عزم ملی است.

وی با اظهار تاسف از بی توجهی به قابلیت‌های ممتاز مازندران در سطح ملی گفت: بهره گیری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد مازندران در سطوح مختلف نیازمند تغییر نگرش مدیران ملی است.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم بر ضرورت توجه به اجرای طرح آمایش سرزمین در مازندران با هدف بررسی و کشف استعدادهای شگرف و بالنده این استان تاکید کرد و افزود: با اجرای بهینه این طرح از هدر روی منابع و امکانات طبیعی و سرمایه ای مازندران در بخش های کشاورزی، گردشگری  و صنعت و معدن جلوگیری خواهد شد.

این مسئول با اشاره به شعار محوری جهش تولید در سال جاری از تولیدات زراعی و باغی مازندران به عنوان تابلوی برجسته این استان یادکرد و افزود: اقتصادی کردن تولیدات بخش کشاورزی و توانمندسازی زارعان سختکوش مازندران برنامه محوری نمایندگان و مسئولان استانی است.

وی ضرورت تقویت زیرساختهای بخش گردشگری مازندران را یادآور شد و افزود: توسعه گردشگری در مازندران باید در قالب برنامه مدون و عملیاتی ملی از سوی دولت به مرحله اجرا گذاشته شود .

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: ارتقای شاخصهای توسعه گردشگری مازندران با توجه به جاذبه های ملی آن از توان و ظرفیت امکانات و منابع محدود استانی خارج است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha