سرعت انتقال ویروس کرونا در کودکان بسیار بالاست

سرعت انتقال ویروس کرونا در کودکان بسیار بالاست

وی بیان کرد: اگر کودکان بیشتر از سه روز متوالی تب بالا یا تب ۳۹ درجه داشته باشند ، دچار بیحالی شدید ، استفراغ های مکرر و تشنج یا علائم کاهش سطح هوشیاری شوند ، باید سریع به اورژانس و به پزشک فوق تخصص عفونی کودکان مراجعه کنند.

دکتر محمدی با اشاره به تغییر روند علائم بیماری کووید ۱۹ گفت : علایم گوارشی،  اسهال و استفراغ،  درد شکم و اختلال حس بویایی به این بیماری اضافه شده است.

وی افزود : خانواده ها رفت و آمدها را محدود کنند و به فکر پرسنل زحمت کش و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی باشند چرا که پرسنل و کادر درمان به طور شبانه روز با این بیماران در تماس هستند.

علائم خفیف کودکان مبتلا به ویروس کرونا جدی گرفته شود

فوق تخصص عفونی کودکان و نوجوانان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: به دلیل علائم خفیفی که در کودکان مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد کمتر مورد توجه قرار گرفته و این اشتباه بزرگی است چون در کودکان سرعت انتقال بسیار بالاست و کودکی که دارای علایم تب ساده یا سرفه خشک و حتی بیحالی باشد ، انتقال دهنده ویروس محسوب می شود.

محمدی افزود: والدین  از حضور کودکان در پارک ها، مکان های سرپوشیده و عروسی ها و مجالس جلوگیری کنند و فرزندان عزیزشان  را در تماس با افراد دیگر قرار ندهند تا بتوانند از این برهه زمانی عبور کنند و کودکان سالمی داشته باشیم.

وضعیت شهرستان بابل از ۱۴ تیرماه با به صدا در آوردن آژیر خطر، به حالت قرمز درآمد و تاکنون برخی از مشاغل پرخطر به تعطیلی کشیده شد.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل آمار کل بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل  به ۲۷۴ نفر افزایش یافته است.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از  ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha