با گسترش شیوع کرونا

ساخت بیمارستان صحرایی در مازندران

 ساخت بیمارستان صحرایی در مازندران
به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در نشست با فرمانداران استان گفت: در صورت پیشروی بیشتر کرونا، بیمارستان صحرایی در استان ایجاد می‌شود.
حسن نژاد با اشاره به قرارگرفتن مازندران در وضع قرمز کرونا افزود: اگر سیر ابتلا به این بیماری تا هفته بعد نزولی نشود، یعنی مصوبات ما در شهرستان‌ها اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در پمپ بنزنین‌ها و نانوایی‌ها رعایت نمی‌شود تصریح کرد: نظارت بر این ۲ صنف باید تشدید شود.
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه ۸۵ درصد بیماران کرونایی در تجمع‌ها و مجالس جشن و ترحیم مبتلا شدند گفت: برخی از این مراسم به صورت مخفیانه در باغ‌ها انجام می‌شود که از دهیاران خواسته شد مراتب را به ۱۱۰ گزارش دهند.
حسن نژاد با اشاره به افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در آمل افزود: به دلیل اثر پذیری آمل از شهر‌های نور و محموآباد تشدید نظارت‌ها در این شهر باید بیش از گذشته باشد.
وی اطلاع رسانی، تبلیغ و هشدار در کنار برخورد قاطع را سه اصل مهم مبارزه با کرونا اعلام کرد و افزود: در بازار‌ها اگر پروتکل‌های بهداشتی در بازار‌ها رعایت نشود، تذکر، تعطیلی و تشکیل پرونده قضایی در انتظار مالکان واحد‌های صنفی خواهد بود. حسن نژاد با بیان اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت ساعت کار در بازار را داوطلبانه کاهش دهد، افزود: همه همایش‌ها لغو و جلسات ضروری هم باید با کمتر از ۱۰ نفر تشکیل شود.
به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران آموزشگاه‌های استان هم باید تعطیل شوند و هیچ کلاسی برگزار نشود.
رضایی فرماندار ساری هم در این جلسه بر لزوم بازدید‌های میدانی از مطب‌های خصوصی تاکید کرد و گفت: برنامه‌های آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس باید به گونه‌ای باشد که از تجمعات جلوگیری شود.
یوسف پور فرماندار قائمشهر نیز گفت: آمار بستری بیماران کرونایی در این شهرستان در حال افزایش است که باید راهکار‌هایی برای تشدید رعایت پروتکل‌ها در نظر گرفته شود.
ولی زاده فرماندار بابل هم گفت: مقاومت بازار‌ها برای تعطیلی واحد‌های صنفی و کمبود مواد اولیه برای کارگاه‌های تولید ماسک از دغدغه‌های این شهرستان است.
شریعت فرماندار محمودآباد نیز با اشاره به تعطیلی طرح‌های شنا در این شهرستان گفت: شهرک‌ها و اماکن گردشگری این شهرستان اکنون هیچ پذیرشی ندارند.
صفر نژاد فرماندار نوشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه بازار هفتگی و طرح دریا در این شهرستان تعطیل شد، گفت: نظارت بر بازار در دو شیفت انجام می‌شود و کارکنان شبکه بهداشت با حضور در شهر به مردم هشدار می‌دهند.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha