تأمین زمین ۲ هزار و ۳۰۹ واحد برای اجرای طرح مسکن ملی در مازندران

تأمین زمین ۲ هزار و ۳۰۹ واحد برای اجرای طرح مسکن ملی در مازندران

وی افزود: در بخش دولتی در فاز اول ۲ هزار و ۳۰۹ واحد تأمین زمین شده و مجری کار در این بخش بنیاد مسکن است.

وی درباره میزان پیشرفت‌های فیزیکی این پروژه‌ها و زمان بهره‌برداری آنها  افزود: در بخش خودمالک ساختمان‌های نیمه‌کاره که متقاضی واجد شرایط دارند در سامانه وارد می‌شوند، وام پرداخت می‌کنیم، مواردی هم که افراد زمین دارند را وارد طرح‌ها کرده و تخفیف‌های شهرداری و نظام مهندسی را اعلام می‌کنیم که به این واحدها تسهیلات به مبلغ ۸۵ تا۱۰۰ میلیون تومان در قالب هزینه ساخت تعلق می‌گیرد که در این بخش تقاضای خودمالک و معرفی به بانک داشتیم.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران در ارتباط با وضعیت مسکن مهر نیز تصریح کرد: در مازندران در سه بخش در زمین‌های دولتی ۸۴ درصد تحویل شده و ۱۶ درصد شامل هزار  و ۴۰۰ واحد باقی مانده است.

وی ادامه داد: اما در بخش ۹۹ ساله تعاونی‌ها، ۶۰‌ درصد تحویل شده، ۴۰ درصد باقی مانده است، در بخش خودمالک هم  ۹۷.۵ درصد تحویل شده و ۲.۵ درصد باقی مانده است، ۳ هزار و ۹۰۰ واحد از کل ۶۰ هزار واحد باقیمانده داریم که پروژه به پروژه است.

وی در پاسخ به سوالی درباره حل مشکلات مسکن مهر میارکلا ساری نیز گفت: میارکلا روی غلتک افتاده است، در بحث خدمات زیربنایی در حال پیگیری است، خط لوله آب وصل شده، در بحث فاضلاب هم در مرحله نهایی طراحی هستیم، اتصال به شبکه جویبار می‌شود، مشکل متقاضی داشتیم که الان استقبال داریم و امیدواریم تا پایان شهریور ماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

رهگشای درباره اتمام مشکلات مسکن مهر استان نیز خاطر نشان کرد: به‌جز آن دسته از پروژه‌هایی که مشکل حقوقی دارند در بقیه موارد مسکن مهر، انتظار داریم مشکلات موجود تا پایان سال رفع شوند.

به گزارش فارس، طرح مسکن ملی توسط بنیاد مسکن در سطح استان در حال اجراست، همچنین حدود ۴ هزار پروژه از ۶۰ هزار پروژه مسکن مهر باقیمانده که مسؤولان امر در حال پیگیری برای رفع مشکلات هستند.

اخبار مرتبط

شناسایی ۷ عرصه برای ساخت مسکن ملی در ساری

سهمیه مسکن ملی مازندران در سال جاری ۳۸ هزار واحد است

0 نظر

ارسال نظر

capcha