پروژه‌های عمرانی بدون هماهنگی پلیس راه متوقف می‌شوند

پروژه‌های عمرانی بدون هماهنگی پلیس راه متوقف می‌شوند

احمد توکلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه برخی از پروژه‌های عمرانی بدون هماهنگی با پلیس راه و راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود که علاوه بر بی‌توجهی به مسائل ترافیکی ، منجر به ایجاد حوادث جانی و مالی برای شهروندان می شود.

وی افزود: تمامی پروژه های عمرانی در حاشیه جاده ها حتما باید پیش از آغاز فعالیت از پلیس راه و راهنمایی و رانندگی مجوز دریافت کرده و بر اساس توصیه های آنان و با رعایت هشدارهای لازم در طول مسیر فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران همچنین به احداث بدون اجازه سرعت گیرها در سطح شهرها و محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: برای احداث سرعت گیرها نیز باید از پلیس راه مجوز دریافت کرد. 

توکلی تاکید کرد: هیچ دستگاه شهری و استانی حق ندارد بدون اطلاع و اخذ مجوز از شورای ترافیک و پلیس راهور اقدام به نصب سرعت گیر کند و در غیر انصورت اقدام خلاف قانون خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه تمایل بر برچیدن تمامی سرعت گیرها از سطح جاده ها و خیابان ها است ، افزود: متاسفانه عدم رعایت نکات ایمنی در رانندگی نصب سرعت گیرها را اجتناب ناپذیر کرده است. 

مدیرکل دفتر فنی استانداری از ایجاد غیر اصولی سرعت گیرها در سطح جاده های بین شهری استان نیز انتقاد کرد و گفت: بارها شیوه استاندارد ایجاد سرعت گیر تذکر داده شد اما همچنان شاهد عدم رعایت استانداردها هستیم. 

به گفته توکلی بر اساس استاندارد تعیین شده سرعتگیر ها در سطح محورهای مواصلاتی ، عرض سرعت گیر باید حداقل ۱۵ متر و ارتفاع آن نیز حداکثر ۱۲ سانتیمتر باشد که متاسفانه کمتر رعایت می شود. 

به گفته او تمامی آرام‌سازها و سرعت‌گیرها باید رنگ آمیزی شده و دارای علائم شناسایی باشند که این مسئله نیز بعضا رایت نمی شود. 

مازندارن دارای حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این تعداد حدود سه هزار کیلومتر جاده اصلی است . 

اخبار مرتبط

آغاز طرح زمستانی پلیس از ۲۳ آذرماه

پیام تبریک فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت روز دانشجو

جاده کیاسر بسته شد/ توضیحات پلیس راه

0 نظر

ارسال نظر

capcha