توزیع 300 تن فرآورده‌های پروتئینی در مازندران

توزیع 300 تن فرآورده‌های پروتئینی در مازندران

سیدمحمد جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از شهرستان ساری از توزیع ۳۰۰ تن فرآورده‌های پروتئینی از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران در قالب طرح ضیافت ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت مصرف پروتئین در سرانه مصرف خانوار افزود: با هماهنگی ستاد تنظیم بازار کشور و استان حدود ۶۰۰ تن گوشت قرمز و یک‌هزار تن گوشت مرغ به مازندران تخصیص داده شد که در صورت افزایش مصرف و نیاز بیشتر، با هماهنگی ستاد تنظیم بازار کشور و استان می توان به افزایش سهمیه اقدام کرد.

جعفری ادامه داد: تاکنون ۱۸۰ تن گوشت قرمز و ۱۲۰ تن گوشت مرغ منجمد از طریق مباشران بین مردم توزیع شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران از پیگیری ترخیص نهاده‌های دامی به بنادر شمالی خبر داد و گفت: انبارها مملو از نهاده‌ها و کشتی‌ها در صف انتظار تخیله در بندر امیرآباد هستند که همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استانی و کشوری برای ترخیص به موقع نهاده‌های دامی و تخیله آن می‌تواند باعث افزایش ذخیره استراتژیک این نهاده‌ها  و رفع مشکلات استان و کشور شود.

جعفری بیان کرد: برای ترخیص نهاده‌های دامی موجود در بنادر شمالی نیاز به حمایت همه جانبه هستیم و با ترخیص این نهاده‌ها بخش اعظمی از مشکلات حاصل از کمبود نهاده در مرغداری‌های استان مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به عزم جدی اداره کل پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولیدکنندگان گوشت مرغ در شرایط فعلی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای تامین بخشی از نهاده‌های دامی مانند ذرت، کنجاله سویا، جو مورد نیاز تولیدکنندگان نسبت به توزیع ۳۱ هزار تن نهاده‌های دامی در فروردین ماه و ۱۲ هزار تن در اردیبهشت ماه اقدام کرد.

اخبار مرتبط

6200 واحد صنفی ساری پایش شد/ معرفی 575 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی

جمع آوری قارچ‌های بتنی در زمین‌های کشاورزی بابل

ردیابی مهمان ناخوانده آفریقای شرقی در باغ‌های جویبار

0 نظر

ارسال نظر

capcha