فراخوان جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (ع)

 فراخوان جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (ع)

به گزارش مازندروز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به انتشار فراخوان این جشنواره  به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی  گفت: مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (ع)، ۸ تیر  امسال برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره در دو رده سنی کودکان و نوجوانان (7 - 18 سال) و بزرگسالان (18 سال به بالا) تا پایان 28 خرداد آثار متقاضیان شرکت کننده را دریافت می‌کند، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی را از مهمترین اهداف برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (ع) برشمرد.

عباس زارع جلوه‌های معنوی زیارت، ارادتمندی و شیفتگی، شفاعت، درد دل، امیدها و آرزوها و جایگاه نماز در آموزه‌های اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، به‌ویژه حضرت رضا (علیه‌السلام) و نقش آن در سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از محورهای این جشنواره عنوان کرد و افزود:بخش استانی  جشنواره به دل نوشته‌های بومی مازندران اختصاص داشته و 3 اثر از نامه‌های ارسالی به زبان مازندرانی (ویژه بومی استان) در این جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از بخش ویژه جشنواره با عنوان انتخاب یک حدیث از امام رضا (علیه‌السلام) با موضوع «نماز» خبر داد و گفت: انتخاب یک حدیث از حضرت امام رضا (علیه‌السلام) با موضوع «ایثار و شهادت» نیز در این بخش موردتوجه است.

زارع به استقبال عمومی دوستداران حضرت رضا (ع) از سراسر دنیا به جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: متقاضیان این بخش می‌توانند از همه کشورها بدون محدودیت سنی شرکت کنند.

مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه‌السلام) در مازندران گفت: نامه‌های ارسالی به دبیرخانه  جشنواره  پس از مرحله داوری و نهایی شدن همزمان با معرفی برترین‌ها در کتابی تحت عنوان نجوای دل چاپ و روانه بازار نشر خواهد شد.

زارع با اشاره به اینکه فرآیند ثبت‌نام و ارسال اثر در تارنمای شمس توس به نشانی mazandaran.shamstoos.ir و portal.shamstoos.hr انجام می‌شودافزود: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره در صورت دسترسی نداشتن به ثبت‌نام و ارسال اثر با سایت جشنواره می‌توانند اثر خود را با پیام رسان واتساپ به شماره 09381942133 ارسال کنند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha