فاصله پارک‌های مازندران از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

فاصله پارک‌های مازندران از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

طرح فاصله گذاری اجتماعی یکی از برنامه های دولت برای هدفمند کردن مبارزه با ویروس کرونا است که از حدود یک هفته پیش آغاز شد و با تمدیدی که صورت گرفت قرار است تا بیستم فروردین ادامه یابد ، طرحی که اجرای درست و سختیگرانه آن در روز ۱۳ فروردین یکی از مهم ترین رویدادهای بی سابقه را استان را در زمینه همکاری و روحیه کار جمعی رقم زد و سبب کاهش ۹۸ درصدی تردد در در این روز شد که تحسین مسئولان نظام و کشور را در پی داشت.

یکی از مهم ترین مصوبه های این طرح تعطیلی پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی به منظور جلوگیری از تجمع انسانی و همچنین شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا بود. با این وجود ظاهرا پیش از پایان اجرای طرح ،  برخی از شهروندان تعطیلی این مراکز را فقط مربوط به ۱۳ فروردین می دانستند و اکنون که از این زمان عبور کردند ، خودشان را در بعضی از پارک های جنگلی پاگشا کردند.

مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا در روز جمعه ۱۵ فروردین از یکی از مناطق جنگلی مرکز استان نشان می دهد که برخی از شهروندان با نادیده گرفتن  طرح فاصله گذاری اجتماعی خود را به این پارک رساندند و طبیعت گردی کردند. در مشاهداتی که توسط عکاس ایرنا نیز به تصویر کشیده شد، برخی جمع های خانوادگی و دوستانه در جنگل شهید زارع ساری با پهن کردن بساط پیک نیک مشغول چاق کردن قلیان و باد زدن کباب هستند.   

گویا بی قراری برخی در مازندران به عنوان خط شکن برای عبور از طرح فاصله گذاری اجتماعی  به خطر انداختن جان مردم ، خانواده و خودشان حد و حدودی نمی شناسد. 

این اتفاق در حالی در ۲ کیلومتری شهر ساری مرکز استان مازندران رخ داده است که هیچکدام از متولیان فضای سبز و جنگل استان از آن خبر نداشتند. 

بی مسئولیتی فرهنگی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجمعات مشاهده شده مربوط به مجموعه های تفریحی و پارک های جنگلی دارای بهره بردار نبوده و در یک محیط جنگلی اتفاق افتاده است. 

سید محسن موسوی تاکامی افزود: با وجود اینکه عوامل جنگل بانی و منابع طبیعی به صورت مستمر به اینگونه از افراد هشدار می دهند، اما متاسفانه برخورد قانونی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمامی مجموعه پارک های جنگلی استان تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل خواهند بود، گفت : اما مهم ترین جنبه مبارزه با ویروس کرونا باور و مسئولیت پذیری فرهنگی است که برخی نسبت به آن بی تفاوت و سهل انگار هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی منطقه ساری با اشاره به اینکه نباید حتما برای یک اپیدمی جهانی به رفتارهای قهری روی آورد، گفت: مردم باید در برابر ویروس کرونا ثابت قدم باشند که خوشبختانه در روزهای اخیر به خوبی این ثابت قدمی را با خانه نشینی نشان دادند. 

موسوی اتفاق اخیر را مربوط به بی مسئولیتی عده ای محدود عنوان کرد و گفت که نمی توان این وضعیت را به همه مردم استان تعمیم داد.

شهرداری ها هوشیار تر عمل کنند

 مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران نیز در باره اتفاق روز جمعه گفت : تجمع صورت گرفته در جنگل شهید زارع ساری باید شهرداری ها را نسبت به آگاهی سازی مردم و جلوگیری از چنین تجمعاتی هوشیارتر کند. 

محمد موسوی تاکامی با اشاره به اینکه بررسی اینگونه اتفاقات در حوزه شهرستانها است ، افزود: به دلیل فقدان راهکار برخورد قانونی با این افراد دست مسئولان شهری نیز در این زمینه بسته است. 

وی برخورد پلیس و نیرو انتظامی و جریمه خودروها را بهترین روش برای جلوگیری از اتفاقات اینچنینی توصیف کرد و گفت: باور ما این است که مردم خودشان باید نسبت به خطرات ویروس کرونا و تداوم شیوع آن هوشیاربوده و رعایت کنند. 

اخبار مرتبط

ارسال ۷۳ مقاله به کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری ایران

مازندران به مرز هشدار کرونا رسید؟

لزوم حمایت از اصحاب رسانه در ایام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

0 نظر

ارسال نظر

capcha